Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Γέροντας: ''Το μυστικό για να σωθείτε παιδιά μου ειναι η Πίστη και η Μετάνοια''...




– Ευλογείτε, γέροντα.

– Την ευχή του Χριστού, παιδί μου. Σε νοιώθω πιο ήρεμο από προχθές.

– Ναι γέροντα, κάθισα και σκέφθηκα πολύ όσα μου είπες και προσευχήθηκα πολύ να μου τα βάλει βαθειά μέσα μου ο Χριστός. Πέρα από την ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ, τι υλική προετοιμασία χρειάζεται;

– Παιδί μου, συνειδητοποιώντας την αποστασία μας από τον Χριστό (δεν αναφέρομαι στην προπατορική αποστασία αλλά στην αποστασία από την Χάρη Του μετά τον αγώνα του 21) πρέπει να αποκαταστήσουμε Ο,ΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ σχετικά με την λατρεία είτε κατ’οίκον είτε στους ναούς. Δεν θα σου τα πω, όλοι τα ξέρουν κι αν δεν τα ξέρουν ας μάθουν σχετικά με προσευχή και λατρεία. Ο καθένας κατά την δύναμή του. Ο Χριστός βλέπει την κίνηση της καρδιάς καθενός, ό,τι μπορεί ο καθένας κατά την καρδιά του. Κι όπως διεκδικείς επαγγελματικά καλύτερες ευκαιρίες κοπιάζοντας, έτσι και η λατρεία του Χριστού.

– Γέροντα, ο όσιος Παϊσιος κι άλλοι γεροντάδες έλεγαν να βρούμε ένα χωραφάκι κλπ κλπ ή να έχουμε κάποια τσουβάλια με αλεύρι (Πατροκοσμάς). Τι πρέπει να μαζέψουμε;

– Σωστά! Θέλεις να σου πω τι θα κάνουν οι πολλοί ή τι θα κάνεις σαν “προχωρημένος”;

– Γέροντα να αρχίσουμε από τα απλά.

– Παιδί μου, ο καθένας κατά το ανθρώπινο θα βάλει το μυαλουδάκι του να σκεφτεί και να κανονίσει τις ανάγκες του ανάλογα με τις δυνατότητές του. Τα εκκλησιαστικά θα φροντίσεις πρώτα. Αγιασμό, κεράκια, αντίδωρο, λιβάνι, Ευαγγέλιο κλπ κλπ όπως πολλοί τα έχουν πει. Αν έχεις κήπο για να εξασφαλίσεις κάποια αγαθά θα κοιτάξεις τι άλλο μπορεί να χρειάζεσαι. Αν έχεις ασθενείς στο σπίτι θα κοιτάξεις να εξασφαλίσεις κάποια ποσότητα φαρμάκων. Αλλά μην εξαντλείς εκεί την φαιά ουσία. Ο Θεός είναι μεγάλος και δεν δίνει ποτέ δοκιμασίες περισσότερες από το τι αντέχει κάποιος. Ήρθε τις προάλλες κάποιος και μου είπε ότι έκανε μια δίαιτα (όχι για νηστεία) για να γιατρευτεί από κάποιες ασθένειες και το πέτυχε μη τρώγοντας τίποτα για 15 μέρες. Σκέψου για κοσμικούς λόγους και πόσο άντεξε…

– Ναι γέροντα, το έχω ακούσει, αυτοφαγία λέγεται και την προτείνει νομπελίστας.

– Ο όσιος Παϊσιος είπε ότι θα πεινάσουμε κάποιο διάστημα. Την αμαρτία πως την αντέχει ο κόσμος; Όλα για καλό είναι, ξέρει ο Χριστός, σου είπα ΠΡΩΤΑ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ κι έχει ο Χριστός. Όσο πιο πολύ Τον εμπιστεύεσαι, τόσο πιο πολύ βοηθάει. Θα καταλάβουμε επιτέλους ότι είναι ο Θεός της Δημιουργίας. “Πιστεύω εις να Θεόν, Πατέρα Παντοδύναμον….” δεν προσευχόμαστε; Το πιστεύουμε τελικά; Να σε ρωτήσω κάτι όμως, μια και με ρωτάς : Πολλοί δεν έχουν ούτε να φάνε σήμερα. Πως να αγοράσουν τρόφιμα για το μέλλον; Λες ο Χριστός να τους αφήνει να πεθάνουν; Τόσο άκαρδο Τον έχεις; Τι να κάνουν αυτοί, τι να μαζέψουν;

– Γέροντα, αυτούς δεν τους σκέφτηκα, σε σοκάρεις, τελικά έχεις δίκιο, εγωιστές είμαστε.

– Σε ρώτησα πριν αν θες να σου πω την “προχωρημένη” λύση, που οι τότε γεροντάδες και νυν άγιοι την είπαν αλλά ο κόσμος επιλέγει τις υλικές λύσεις. ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ. Μια μερίδα φαί να έχεις, μοιράσου την με άλλον που δεν έχει και θα “εξαναγκάσεις” τον Χριστό σε θαύμα. Θάχεις και αύριο φαί, θαυματουργικά! Σκέψου για τον άλλον σαν Χριστός, “ο έχων δυο χιτώνας…”, συ δώσε τη μισή μερίδα σου και θα πάρεις “ουράνια μερίδα” κι αν δεν την πάρεις εδώ θα την πάρεις ψηλά, εκεί που έχει υπερπολλαπλάσια αξία. Μπορείς;

– Γέροντα, μου βάζεις δύσκολα.

– Όχι παιδί μου εγώ, ο Χριστός δεν είπε ότι ο δρόμος Του είναι εύκολος. Αλλά όποιος σηκώνει αδιαμαρτύρητα τον σταυρόν του και μάλιστα ευχαριστώντας τον Κύριον, αυτός θα πάρει και την ουράνια δόξα, που είναι και το ζητούμενο. Αν θυμάσαι προχθές που αρχίσαμε την κουβέντα (BAS_4 : Γέροντας : το μυστικό για να σωθείτε (1)) αναλύσαμε τι σημαίνει να μας σώσει ο Χριστός. Για τον προορισμόν του ανθρώπου δεν συμφωνήσαμε; Ορίστε λοιπόν ο δρόμος να πάει κάποιος γρηγορότερα. “Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν”, όστις θέλει … οι λοιποί ας κάνουν κουμάντο υλικά … αλλά ως πότε; Βλέπουμε μόνον τον Κύριον «…εγώ γαρ ειμί Κύριος ο Θεός σου, ΘΕΟΣ ΖΗΛΩΤΗΣ…» ξέρεις γιατί το είπε ενώ πολλοί το παραφράζουν λες και είναι ζηλιάρης;

– Γιατί γέροντα;

– Γιατί παιδί μου όταν βλέπεις μόνον Εκείνον δεν μπορείς να δεις τους πειρασμούς του πονηρού. Σκέψου κάποιον, που κοιτά κι ακούει μόνο τη σύζυγό του και καμμιά άλλη “σειρήνα”. Μπορεί να αμαρτήσει; Ενώ αυτός που βλέπει δεξιά-αριστερά τους πειρασμούς αργά ή γρήγορα θα κάνει την αμαρτία του. Αν δεν είχαν ακούσει τον πονηρό οι πρωτόπλαστοι θα είμασταν εδώ;

– Όχι γέροντα, σήμερα είναι που μου ξεχείλισες τη κεφάλα μου. Ευχαριστώ πολύ, φεύγω να τα εμπεδώσω. Την ευλογία σου.

– Του Χριστού παιδί μου, καλό δρόμο και μην ξεχνάς ότι ο Χριστός είναι «ὃς πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν» (Α’Τιμ.β’4). Το θέμα είναι εμείς πως θα ανταποκριθούμε. Μην ξεχνάς ότι όσο κοιτάμε μόνον Εκείνον έχουμε σκανδαλώδη βοήθεια.

 

 

Πηγή 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Translate

Α Π Α Γ Ο Ρ Ε Υ Ε Τ Α Ι . . . (Η ομαδα μας στο facebook)

Α Π Α Γ Ο Ρ Ε Υ Ε Τ Α Ι . . . (Η ομαδα μας στο facebook)
Το Ιστολογιο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ... δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.