Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Ο Παπαδoπoυλoς iδpυσε τον O.Σ.Ε και ο Mιζoτακnς τov κατεστpεψε....

ΟΤΑΝ Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΔΡΥΣΕ ΤΟΝ Ο.Σ.Ε....

ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΙΑΣ 3ΕΤΙΑΣ (1970-73) ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΦΘΗΚΕ…



Εἶναι σχεδόν ἄγνωστο ὅτι ἐπί Κυβερνήσεων Γεωργίου Παπαδοπούλου, μέ τό Ν.Δ. 674/70, ἱδρύθηκε ὁ Ὀργανισμός Σιδηροδρόμων Ἑλλάδος, (Ο.Σ.Ε.) ὡς αὐτόνομη ἀποκεντρωμένη δημόσια ἐπιχείρησις, διεπομένη ἀπό κανόνες ἐκμεταλλεύσεως ἰδιωτικῶν ἐπιχειρήσεων.

Μέ τό Ν.Δ. 1300/72 κυρώθηκε “Οἰκονομική Συμφωνία” μεταξύ Δημοσίου καί Ο.Σ.Ε. ποῦ ἐξίσωσε τούς ὅρους ἀνταγωνισμοῦ τῶν χερσαίων μεταφορικῶν μέσων καί ἐκκίνησε τόν Ἰανουάριο τοῦ 1973. Ἐπίσης, μετεκλήθη ἀπό τό Ἑλληνικό Δημόσιο ἡ Γαλλική ἑταιρεία σιδηροδρομικῶν ἔργων SOFRERAIL ὡς τεχνικός σύμβουλος τῆς ἀναδιοργανώσεως τοῦ Ο.Σ.Ε.

– Ἔγινε ἡ κατασκευή τοῦ νέου Σταθμοῦ Ἀθηνῶν καί τῶν κτιρίων ἐπιβατῶν Σιδ. Σταθμῶν Καβασίλων καί Διακοφτοῦ.

– Βελτιώθηκε ἡ χάραξις τοῦ Σιδηροδρομικοῦ δικτύου μέ τήν κατασκευή τῆς σήραγγος τῶν Τεμπῶν μήκους 1 χλμ. τήν ἀνακατασκευή τῆς γραμμῆς Σιδηροκάστρου – Κούλας, τήν πύκνωσι τῶν γραμμῶν διπλῆς φορᾶς καί τῶν παρακαμπτηρίων, τήν ἐπέκτασι τῶν αὐτομάτων σηματοδοτῶν καί τήν ἐπέκτασι τῶν ἰσοπέδων διαβάσεων. Συγκεκριμένα ἔγινε:

• Διπλασιασμός τῆς γραμμῆς Πειραιῶς – Οἰνόης

• Ἀντικατάστασις ὑλικοῦ ἐπιδομῆς γραμμῆς Πειραιῶς – Λιανοκλαδίου

•Ἐνίσχυση γεφυρῶν γραμμῆς Ἀλεξανδρουπόλεως – Ὀρμενίου

• Κατασκευή παραλλαγῆς στήν κοιλάδα Τεμπῶν

• Κατασκευή ἔργων ἀσφαλείας ὑποδομῆς γραμμῶν κανωνικοῦ πλάτους καί ἐξασφαλίσεως ἰσόπεδων διαβάσεων

• Ἐπίστρωσις σιδηροδρομικῶν γεφυρῶν

• Ἐρμάτωσις γραμμῶν

• Κατασκευή ἀναβαθμῶν καί κρηπιδωμάτων

• Ἀντικατάστασις ὑλικῶν ἐπιδομῆς γραμμῆς Θεσσαλονίκης – Ὀρμενίου

• Ὁλοκλήρωσις ἀντικατάστασης ὑλικοῦ ὑποδομῆς Πειραιῶς – Πλατέος

• Προμήθεια 500 χιλιάδων τεμαχίων στρωτήρων ἐκ σκυροδέματος

• Ἀποκατάστασις γέφυρας Ἀχλαδοκάμπου

• Ἀντικατάστασις ὑλικοῦ ἐπιδομῆς Μύλων – Τριπόλεως – Ζευγολατιοῦ.

– Ἀντικαταστάθηκε τό τροχαῖο ὑλικό μέ νέες ντιζελάμαξες ἕλξεως, φορτάμαξες, φορτηγά ὀχήματα, ταχυδρομικά ὀχήματα κ.λπ. Συγκεκριμένα ἔγινε:

• Προμήθεια 1980 φορτηγῶν ὀχημάτων διαφόρων τύπων καί χρήσεων

• 74 φορταμαξῶν διαφόρων τύπων

• 140 ντιζελαμαξῶν πορείας καί ἑλιγμῶν

• 55 ἐπιβατικῶν ἁμαξῶν 12 κλινοθεσίων

• 62 ἐπιβατικῶν ἁμαξῶν Β’ θέσεως

• 8 ἐπιβατικῶν ἁμαξῶν Β’ θέσεως μετά κυλικείου 10 σκευοφόρων διαξονικῶν

• 3 αὐτοκινηταμαξῶν γραμμῆς Δ – Κ

• 2 ντιζελοκινήτων αὐτομάτων σιδηροδρομικῶν γερανῶν ἐκτροχιάσεων

• 15 αὐτοκινήτων μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων καί ὁδικῶν φορέων

• 270 ἐμπορευματοκιβωτίων καί αὐτοψύκτων ἐμπορευματοκιβωτίων

• Κατασκευή 2 ὑπόστεγων – ἐργαστηρίων συντηρήσεως καί καθαρισμοῦ ἐπιβατικῶν ἁμαξῶν μέ πλήρη ἐξοπλισμό.

– Ἀναβαθμίσθηκε ἡ γραμμή Πελοποννήσου μέ νέο ὑλικό ἐπιδομῆς καί ἐρματώσεως, ἀναβαθμούς, κρηπιδώματα καί ἄλλες ἐγκαταστάσεις.

– Ἐγκαινιάσθηκε ἡ ταχεία ἁμαξοστοιχία “Ἀκρόπολις – Ἐξπρές” πού ἐκτελοῦσε τό δρομολόγιο Ἀθηνῶν – Μονάχου καί ἡ ἐμπορική ἁμαξοστοιχία μέ τόν ἴδιο προορισμό,μέ φορτηγά- ψυγεῖα, γιά συνεχῆ κάλυψι τῆς μεταφορᾶς τῶν ἑλληνικῶν προϊόντων στήν κεντρική Εὐρώπη.

Ὁ ρυθμός αὐξήσεως τοῦ μεταφορικοῦ ἔργου ἀπό 1.700.000.000 μονάδες τό 1967, ἀνῆλθε σέ 2.400.000.000 μονάδες τό 1971.

Τέλος, καταρτίσθηκε 15ετές Πρόγραμμα Ἀναπτύξεως τοῦ Ο.Σ.Ε. τό ὁποῖο προέβλεπε:

α) Ἀνακαίνισι τῆς γραμμῆς Ἀθηνῶν – Θεσσαλονίκης – Εἰδομένης γιά ἀνάπτυξι ταχυτήτων μέχρι 300 χλμ/ὥρα,

β) Διαπλάτυνσι καί διπλασιασμό τῆς γραμμῆς Ἀθηνῶν – Κορίνθου – Πατρῶν γιά ἀνάπτυξι ταχυτήτων 200 χλμ/ὥρα,

γ) Ἐπέκτασι γραμμῆς Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας μέχρι Κοζάνης,

δ) Ἐφαρμογή συστήματος αὐτομάτου ζεύξεως ὀχημάτων καί ἐπαύξησι σηματοδοτήσεως.

ΑΥΤΑ ΕΓΙΝΑΝ ΜΟΛΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΤΡΙΕΤΙΑ (1970-73). ΕΚΤΟΤΕ; ΕΔΩ & 50 ΧΡΟΝΙΑ Η ΠΛΗΡΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΗΝ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ… ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΣ ΤΗΣ… “ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ”

Υ.Γ. Τα θερμά μας συλλυπητήρια στους συγγενείς των θυμάτων



πηγη

Α Π Α Γ Ο Ρ Ε Υ Ε Τ Α Ι . . . (Η ομαδα μας στο facebook)

Α Π Α Γ Ο Ρ Ε Υ Ε Τ Α Ι . . . (Η ομαδα μας στο facebook)
Το Ιστολογιο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ... δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.