Ο σχεδιασμός έχει ήδη ολοκληρωθεί και απομένει η απόφαση της Ελληνικής πολιτείας ώστε να προχωρήσει σε πρώτη φάση η κατασκευή του «πιλοτικού» μοντέλου και στη συνέχεια η μαζική παραγωγή. Τα απαραίτητα κονδύλια μπορούν να εξασφαλιστούν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας. Το μη επανδρωμένο με δυνατότητα να φέρει όπλα μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα και να καλύψει το έδαφος που κέρδισαν οι γείτονες την τελευταία δεκαετία.
Πίσω από το πρότυπο UCAV κρύβεται η ομάδα επιστημόνων από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης η οποία κατασκεύασε και το MPU RX-4,το μη επανδρωμένο το οποίο παρουσιάστηκε στην τελευταία ΔΕΘ.
Η ομάδα διπλωματούχων μηχανολόγων και ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΑΠΘ εργάζεται εντατικά αλλά και αθόρυβα τα τελευταία χρόνια πάνω στο συγκεκριμένο project. Το σχέδιο έχει ολοκληρωθεί και έχει ελεγχθεί μέχρι και η τελευταία λεπτομέρεια.
Το Ελληνικό μη επανδρωμένο δεν θα είναι ελικοφόρο αλλά θα χρησιμοποιεί κινητήρα jet ο οποίος θα του δίνει τη δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητα που θα φτάνει έως και τα 0,7 mach ενώ τα Τουρκικά μη επανδρωμένα αναπτύσσουν ταχύτητες το πολύ έως 250 χιλιόμετρα την ώρα.
Περνά από τα UAV στα UCAV σύμφωνα με τη διεθνή ορολογία αφού οι κατασκευαστές του χρησιμοποιούν τεχνολογία η οποία το καθιστά ικανό να μεταφέρει και να χρησιμοποιεί όπλα, από απλές βόμβες έως κατευθυνόμενα βλήματα .
Το Ελληνικό UCAV πέρα από τον πρωτοποριακό σχεδιασμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά πλοήγησης υψηλού επιπέδου έχει σχεδιαστεί ώστε να ενσωματώνει τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες και σε ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνιών, παρατήρησης, καταγραφής και στοχοποίησης. Κάμερες και αισθητήρες για επιχειρήσεις ημέρα και νύχτα, δορυφορικά συστήματα και δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών με άλλα οπλικά συστήματα των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η πρόταση των επιστημόνων του ΑΠΘ για το Ελληνικό UCAV έχει ήδη κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου με τη σύμφωνη γνώμη τόσο της στρατιωτικής ηγεσίας όσο και των εξειδικευμένων επιτελών είναι έτοιμη σύμφωνα με πληροφορίες να δώσει άμεσα το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει η κατασκευή σε πρώτη φάση του πιλοτικού Ελληνικού UCAV και στη συνέχεια να μπει στη γραμμή μαζικής παραγωγής. Το κόστος κατασκευής του πρώτου μη επανδρωμένου υπολογίζεται να φτάνει τα 7 εκ ευρώ. Ποσό ιδιαίτερα χαμηλό σε σχέση με ανάλογα project σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το Ελληνικό εγχείρημα μπορεί να στηριχτεί σε Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Στόχος είναι να ενταχθεί σε πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Αμυντικού Ταμείου (EDA) το οποίο διαθέτει συνολικό προϋπολογισμό 26 δισ. ευρώ. Στην κατασκευή θα συμμετάσχουν και Ελληνικές εταιρίες αμυντικού υλικού. Απαραίτητη προϋπόθεση για την χρηματοδότηση του προγράμματος είναι όλα τα απαιτούμενα εξαρτήματα μηχανικά και ηλεκτρονικά να κατασκευάζονται από αμιγώς Ευρωπαϊκές εταιρίες. Η έρευνα αγοράς την οποία έχουν κάνει οι επιστήμονες που «τρέχουν» το project δείχνει ότι αυτό είναι απολύτως εφικτό.
Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι μέσα στο 2020 να υπάρχει ήδη ο «οδικός χάρτης», όπως τόνισε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, ώστε η Ελλάδα να προχωρήσει στην κατασκευή του «Εθνικού» μη επανδρωμένου UAV.
Να περάσουμε δηλαδή από το ερευνητικό στάδιο στην κατασκευή πιλοτικών μη επανδρωμένων για τις πρώτες δοκιμές και να προχωρήσουμε γρήγορα σε μαζική παραγωγή. Για το ζήτημα έχει ενημερωθεί σύμφωνα με πληροφορίες και ο πρωθυπουργός ο οποίος έχει δώσει το «πράσινο φως» για την υλοποίηση του προγράμματος.
Αυτή τη στιγμή η Τουρκία επιχειρεί ήδη με δύο τύπους UAV, τα Bayraktar και τα Anka. Ενώ τις επόμενες εβδομάδες ετοιμάζεται να προχωρήσει στην πρώτη επίσημη πτήση και του τρίτου της μη επανδρωμένου, του Akinci, το οποίο εντάσσεται στα UCAV, αφού θα έχει τη δυνατότητα να φέρει όπλα και μάλιστα Τουρκικής κατασκευής.
πηγη