Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

Κεραμεως: Να διδαχθεί η διαφορετικότητα και η “διαφορετική” οικογένεια από την νηπιακή ακόμη ηλικία...(Αισχος)

Αισχος ! ! ! 

Αυτο και μονο αρμοζει για την Κεραμιδα...



ΚΑΜΑΡΩΣΤΕ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ….

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ “ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ….

ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΠΙΑ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ! ! !

Καμαρώστε την ανάρτηση της Υπ. Παιδείας σε κοινωνικό δίκτυο. Χαμός από σχόλια πολιτών , γονιών αλλά και εκπαιδευτικών για το τι τελικά έχουν ως στόχο να μαθαίνουν τα παιδιά μας στα σχολεία;

 Τα προγράμματα σπουδών τα έχουν ρημάξει. Πλέον τα παιδιά βγαίνουν αμόρφωτα. Ούτε ιστορία σωστά μαθαίνουν, ούτε αρχαία ελληνικά, σε ένα σύστημα παιδείας που και ο ρόλος του εκπαιδευτικου έχει απαξιωθεί.

Παρά τα τεράστια κενά, οι εκπαιδευτικοί εδώ και μια δεκαετία γυρνάνε με μια βαλίτσα στο χέρι σαν τους τουρίστες – ζητιάνους , αφού δουλεύουν μόνο σε καθεστώς αναπληρωτή, παίρνοντας κυριολεκτικά “ψίχουλα” για να καλύψουν  τα έξοδα τους αφού  διαμένουν εκτός της έδρας τους.

Αλλά ποιος νοιάζεται για τους εκπαιδευτικούς που ενώ θα έπρεπε να προστατεύονται από την πολιτεία για να επιτελούν σωστά ένα επάγγελμα -λειτούργημα για την κοινωνία μας; 

Ποιος νοιάζεται για την σωστή μόρφωση των παιδιών μας; 

΄΄Ενα είναι το “καυτό” ζήτημα όπως όλα δείχνουν. 

Να διδαχθεί η διαφορετικότήτα και η “διαφορετική” οικογένεια από την νηπιακή ακόμη ηλικία.




πηγη 

Θέλω να σκοτώσω εγώ ο ίδιος έναν Έλληνα πιλότο λεει ο βρωμοτουρκος ! ! ! (Τουρκος καλος μονο νεκρος)

Εχει αδικο η ρηση που λεει Τουρκος καλος μονο νεκρος;

Ηρεμα το λεω....

Γιατι; Διαβαστε....



Σύμβουλος Ερντογάν: Ξέφυγε για τα… καλά προσωπικός σύμβουλος του Ερντογάν ο οποίος απείλησε μιλώντας στην κρατική τουρκική τηλεόραση να πυροβολήσει στο κεφάλι Έλληνα πιλότο.

Ο Μεσούτ Χακί Καζίν, σύμβουλος του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μίλησε στην τουρκική κρατική τηλεόραση και απείλησε ευθέως με πόλεμο και απώλειες την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον Καζίν η Ελλάδα κρύβεται πίσω από την Γαλλία, ενώ απείλησε πως οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις θα βυθίσουν το γαλλικό αεροπλανοφόρο, Σαρλ Ντε Γκωλ.

«Η Τουρκία δεν είναι ένα κράτος που θα παραμείνει σιωπηλό. Ο αγαπημένος πρόεδρος τονίζει ότι δεν θα αφήσει κανέναν να καταπατήσει τα δικαιώματά μας. Αν κάποιος απειλήσει να καταπατήσει τα δικαιώματά μας θα του βγάλουμε τα άντερα», είπε εκτός τον άλλο ο σύμβουλος ασφαλείας του Ερντογάν.

Όπως ανέφερε ο Καζίν, «η Τουρκία έχει τον 8ο μεγαλύτερο στρατό στον κόσμο και 3ο ανάμεσα στις χώρες μέλη του ΝΑΤΟ». «Δεν μπορεί κανείς να μας εκβιάσει στο Αιγαίο και την Μεσόγειο», υπογράμμισε.

«Θέλει πραγματικά η Ελλάδα να νιώσει την μπουνιά μας; Οι Έλληνες δεν έχουν ακόμα καταλάβει ότι έρχεται νέα Μικρασιατική Καταστροφή. Έλληνες ποδοπατηθήκατε μεταξύ σας για να δραπετεύσετε (σ.σ. το 1922) προς την θάλασσα. Αρκετά! Οι πιλότοι μας σύντομα θα ρίξουν πέντε ή έξι ελληνικά μαχητικά και θα μπούμε σε πόλεμο. Δεν θα ανεχτούμε τίποτα άλλο. 

Η Τουρκία δεν μπορεί να δοκιμάζεται. Οι Τούρκοι στρατιώτες είναι έτοιμοι. Και να μείνουμε από σφαίρες θα αποτελειώσουμε τον εχθρό με τις ξιφολόγχες μας. Θα σας περιμένουμε. Κοιτάχτε, είμαι καθηγητής – εκπαιδευτής των τουρκικών ενόπλων δυνάμων. 

Αν υπάρχει έστω και ένας Έλληνας πιλότος που θα βάλει εναντίον μας εγώ ο ίδιος θα τον πυροβολίσω στο κεφάλι», κατέληξε στην σοκαριστική συνέντευξή του ο σύμβουλος του Τούρκου προέδρου.




πηγη 

Καθηγητής Μικροβιολογίας, Α. Βατόπουλος: Μάσκα θα φορούν τα υγιή παιδιά και όσα μπορούν να ανεχθούν τη μάσκα (Ειναι κι αυτος συνομωσιολογος;)

Έντονες διαφωνίες για τη χρήση μάσκας από τα μικρά παιδιά. Θα γελσει καθε πικραμενος στον Αγιασμο των Σχολειων...



Στην εκπομπή LIVE NEWS και τον Νίκο Ευαγγελάτο μίλησαν για την επιβολή της χρήσης μάσκας στα παιδιά ο δικηγόρος και επικεφαλής των «Ενωμένων Μακεδόνων» Δημήτρης Σιαμπάζης και ο καθηγητής Μικροβιολογίας και μέλος της επιτροπής για τον κορωνοϊό, Αλκιβιάδης Βατόπουλος. 

Όπως σημείωσε ο κ. Σιαμπάζης, το κάλεσμα στις διαδηλώσεις ήταν για να εκφραστεί η αντίθεση των γονέων για τη χρήση μάσκας από τα παιδιά μικρών ηλικιών στα σχολεία. «Έχουν βγει αρκετοί επιστήμονες που αναφέρουν πιθανά προβλήματα που μπορεί να προκληθούν στα παιδιά, όπως αναπνευστικά προβλήματα» τόνισε ο κ. Σιαμπάζης. 

Συμπληρώνοντας ο κ. Σιαμπάζης υπογράμμισε πως ο προβληματισμός των γονιών που διαδήλωσαν είναι η υποχρέωση των παιδιών στη χρήση μάσκας.  

Από την πλευρά του ο καθηγητής Μικροβιολογίας, Αλκιβιάδης Βατόπουλος υπογράμμισε ότι δεν υφίσταται κανένας κίνδυνος από τη χρήση μάσκας στα υγιή παιδιά. «Μάσκα θα φορούν τα υγιή παιδιά και όσα μπορούν να ανεχθούν τη μάσκα, αυτό είναι ξεκάθαρο και στην οδηγία του υπουργείου» συμπλήρωσε ο κ. Βατόπουλος. 




πηγη 

Αρνήθηκαν οι ΗΠΑ να μας πουλήσουν AGM-84 Harpoon; Και ακομη λειτουργει η Βαση της Σουδας;

Αυτοι θεωρουνται συμμαχοι μας;

Και εχουν και βαση στη χωρα μας;

Και ειμαστε στο ΝΑΤΟ;

Αν αληθευει η παρακατω πληροφορια, κλειστε αμεσως τις Αμερικανικες βασεις ολες στην Ελλαδα και ψαξτε αλλου για συμμαχιες....

Το ΝΑΤΟ ειναι πλεον εχθρος...



Την ίδια στιγμή, όπως αποκαλύπτει πηγή με γνώση των διαπραγματεύσεων με τις συμμαχικές χώρες που έχουν ισχυρή αμυντική βιομηχανία και την πιο σύγχρονη στρατιωτική τεχνολογία, η αμερικανική πλευρά αρνήθηκε να αποδεσμεύσει για χρήση από τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52 της Πολεμικής Αεροπορίας τους πυραύλους που έχουν τη δυνατότητα εξουδετέρωσης πολεμικών πλοίων.

 Κατά τα άλλα ¨στρατηγική σχέση¨ με τις ΗΠΑ  κ.λ.π

Προφανώς μας έχουν για ΔΕΔΟΜΕΝΟΥΣ, οπότε εμείς φταίμε  !



πηγη 

Ελένη Αρβελέρ: Η Ελλάδα κινδυνεύει από τους Έλληνες που ξέχασαν να είναι Έλληνες (Εχει δικιο...)



Αν και θα έπρεπε να με διακατείχε η χαρμοσύνη για τη συνέντευξη που μου παραχώρησε με ανοιχτοσύνη καρδιάς η κυρία Αρβελέρ, ένα ανυπόφορο αίσθημα παραπόνου με κατακυρίευσε αμέσως μετά την αποχώρησή μου από το γραφείο της, μια ανάσα απόσταση από τον αγαπημένο μου δρόμο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στην Ακρόπολη: Για το πώς είναι δυνατόν αυτή η πατρίδα, με τα τόσο τεράστια πνευματικά αναστήματα στη διάθεσή της, να βιώνει χρεοκοπία.

Όμως, όπως στα μεγάλα «γιατί» η απάντηση είναι τελικά απλή, έτσι κι εδώ η εξήγηση είναι τελείως απλοϊκή, όσο κι αν θίγεται η πομπώδης εθνική μας εγωπάθεια. Η Ελλάδα, ατίθαση και αντάρτισσα μια ζωή, σαν το κακομαθημένο παιδί της Ιστορίας, δεν έμαθε ποτέ, κατά την ταπεινή μου γνώμη, να ακούει. Το ίδιο και η ελληνική κοινωνία. Να προσέχει τους ανθρώπους του υψηλού πολιτισμού της∙ να τους συμβουλεύεται και να εμπνέεται από την εναργή σκέψη τους. Και όμως, αν άκουε, θα είχε διδαχθεί πολλά∙ θα κέρδιζε περισσότερα. Ίσως και να είχε αποφευχθεί το ναυάγιο που ζει σήμερα η ίδια και οι Έλληνες.


Και δεν είναι μόνο η κυρία Αρβελέρ. Δεκάδες, εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες, εντός και εκτός Ελλάδος, είναι οι Έλληνες της υψηλής ευγένειας και του ανώτερου πολιτισμού που η κρίση τους θα μπορούσε να συνεισφέρει τα μάλα, εάν βέβαια το ελληνικό κράτος αφουγκραζόταν τη σοφία και τη γνώση τους. Αλλά, θα μου πείτε, και θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας: Και πότε η πολυδάκρυτη και πολυχαμόγελη Ελλάδα μας άκουσε τα «πεφωτισμένα και λελαμπρυσμένα παιδιά της», για να τα ακούσει σήμερα; Άκουσε μήπως τον Σολωμό, τον Παπαδιαμάντη, τον Σικελιανό, τον Καζαντζάκη, τον Κόντογλου, τον Σεφέρη, τον Ελύτη, τον Θεοτοκά, τον Κονδύλη, τον Αξελό, τον Καστοριάδη, τον Χατζιδάκι, τον…


Για την κυρία Αρβελέρ δεν χρειάζονται συστάσεις. Άλλωστε, στους ανθρώπους του «είναι» τα λόγια είναι αχρείαστα. Οι κοσμητικές φλυαρίες είναι αναγκαίες μόνο στους τύπους του «φαίνεσθαι», στους τόσους αφθονούντες «εμβριθείς βλάκες» που διαθέτει ετούτη η ταλαίπωρη χώρα, οι οποίοι θορυβούντες, αν και αφρονούντες, πρωτοστατούν στη δημόσια ζωή και στον τηλεοπτικό «διάλογο».

Για τη μεγάλη κυρία της σκέψεως, την κυρία Αρβελέρ, ένα μόνο πράγμα –νομίζω– χρειάζεται να ειπωθεί από όλους: Ένα ευχαριστώ για το ασίγαστο πάθος της να φέρει στην ψυχή της και να κρατά ψηλά την Ελλάδα. Και που παρά τα 90 της χρόνια εκπέμπει με εφηβική αλκή έναν απίστευτο ενθουσιασμό και ελπίδα για την ιστορική συνέχεια αυτής της πατρίδας, για το αύριο του Ελληνισμού. Με μια σκέψη μήκους, βάθους και ουσίας, είτε βέβαια συμφωνεί κανείς μαζί της είτε όχι. Αγαπητοί αναγνώστες, η κυρία Ελένη Αρβελέρ:


– Κυρία Αρβελέρ, πώς θα περιγράφατε την Ελλάδα του σήμερα; Θα ενισχύατε αυτό που υποστήριζε ο Ελύτης, ότι επιβάλλεται οι ποιότητες του παρελθόντος να μεταφερθούν οπωσδήποτε στο παρόν, και αυτό που έλεγε ο Αξελός ότι η Ελλάδα χρειάζεται μια «απότομη σπαθιά»; Με σημερινούς όρους μια επανεκκίνηση, μια νέα έγερση;


Το παρελθόν δεν είναι ποτέ ολότελα παρελθόν. Και το παρελθόν πρέπει να έχει μέλλον. Το μέλλον του παρελθόντος για την Ελλάδα είναι οι βεβαιότητες ακριβώς που είχε από το ένδοξο παρελθόν. Αλλά οι κακοί Ευρωπαίοι λένε ότι η Ελλάδα είναι υπερήφανη για τις απώλειές της. Έχασε το ένδοξο παρελθόν αλλά είναι περήφανη για αυτό. Οι δε ακόμη πιο κακοί λένε ότι οι Έλληνες βομβαρδίζουν τον κόσμο με ένδοξα πτώματα. Εκείνο που χρειάζεται η Ελλάδα είναι οι Έλληνες. Εάν υπάρχει κάτι για το οποίο υποφέρει σήμερα ο τόπος είναι ότι μιλάμε για φιλέλληνες και δεν μιλάμε για Έλληνες. Φιλέλληνες υπήρξαν όταν η Ελλάδα δεν ήταν ελεύθερη. Όταν μιλάμε τώρα για φιλέλληνες σημαίνει ότι δεν είμαστε σίγουροι για τον εαυτό μας. Το πράγμα το οποίο νομίζω ότι χρειάζεται η Ελλάδα ως επανεκκίνηση, εάν θέλετε, είναι να πιστέψουν οι Έλληνες στον εαυτό τους. Και όπου υπάρχει ένα θέλω υπάρχει κι ένα μπορώ.


– Δηλαδή, αυτό που επιβάλλεται είναι οι Έλληνες να γίνουν Έλληνες…


Ναι, να είναι Έλληνες. Και όταν είσαι σίγουρος για τον εαυτό σου, όταν είσαι σίγουρος για τον πολιτισμό σου δεν έχεις να φοβάσαι τίποτε.


– Οι σημερινοί Έλληνες είναι σίγουροι για τον εαυτό τους;


Να γίνουν.


– Άραγε δεν είναι, πρέπει να γίνουν…


Να γίνουν. Εάν δεν είναι, να γίνουν. Δεν μπορούμε βέβαια να το λέμε για όλους. Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι είναι σίγουροι για τον εαυτό τους, αλλά δεν είναι για τον εαυτό τους παρά για τον πολιτισμό τους. Λέμε παραδείγματος χάριν ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα για τους μετανάστες, εάν κινδυνεύουμε να χάσουμε την ταυτότητά μας και όλα αυτά. Από τη στιγμή που μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να υπηρετούμε τον πολιτισμό μας δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτε.


– Ποιοι κατά τη γνώμη σας είναι οι λόγοι της κρίσης που βιώνει η Ελλάδα; Είναι λόγοι οικονομικοί, πολιτικοί ή κάτι βαθύτερο; Μήπως η πατρίδα μας βιώνει μια παρακμή; Και πόσο αισιόδοξη ή απαισιόδοξη είστε για το μέλλον της Ελλάδος;


Ο Πάγκαλος είπε «μαζί τα φάγαμε». Δεν είναι αλήθεια, μαζί τα κάναμε. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά. Άρχισε ως οικονομική, αλλά μια οικονομική κρίση δεν μπορεί παρά να έχει τα επακόλουθά της. Τα επακόλουθά της ήταν κοινωνικά και τα κοινωνικά έγιναν και πολιτιστικά. Αυτή τη στιγμή κατά τη γνώμη μου η κρίση είναι γενική. Γενική στις πτυχές της και για αυτό ακριβώς υπάρχει ένα είδος ληθάργου στον κόσμο. Αν ήταν μόνο τα οικονομικά, μόνο τα πολιτιστικά, θα ήταν μόνο ορισμένες κατηγορίες, αλλά τώρα κανείς δεν είναι ελεύθερος από αυτή την κρίση…


– Εάν η κρίση είναι γενική, τότε μιλάμε για παρακμή…


Όχι. Στη Γαλλία λέμε ζήτω η κρίση. Ζήτω η κρίση. Τι σημαίνει αυτό; Ότι όταν υπάρχει κρίση, υπάρχει μία τάση για να αντιμετωπίσεις την κρίση οπότε υπάρχει μία τάση για αναγέννηση, οπότε η κρίση μπορεί να είναι ή κάτι καταστρεπτικό που σε πάει προς τα κάτω ή κάτι που σου δίνει την ευκαιρία να πας αλλού. Και το αλλού αυτή τη στιγμή είναι έξω από την κρίση. Τώρα γιατί την έχουμε αυτή την κρίση; Πολύ απλά γιατί νομίζω ότι οι ηγέτες της χώρας αγαπούν την καρέκλα τους περισσότερο από τη χώρα.


– Και λέγοντας ότι η κρίση θα μας πάει κάπου αλλού, προς το θετικότερο, είστε αισιόδοξη;


Ναι. Όχι γιατί λέει το τραγούδι ότι «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει», αλλά γιατί νομίζω ότι όταν έχεις φτάσει σε ένα σημείο αυτογνωσίας, χάρις στην κρίση, οι Έλληνες οπωσδήποτε έχουν τη βάση να πουν ότι μπορούμε να πάμε και αλλού. Απόδειξη ότι τα παιδιά που φεύγουν, είτε οι μεγάλοι, που πάνε αλλού, πετυχαίνουν. Γιατί λοιπόν μόνο να πετύχουν στο αλλού το έξω και να μην κάνουν αλλού το δικό τους. Δηλαδή, για μένα, το αλλού, εάν το αλλού γίνει Ελλάδα, έχει πετύχει η Ελλάδα.


– Θα γίνει;


Το ελπίζω…




– Μια και είπατε πριν ότι «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει», να σας θυμίσω τι έλεγε ο φίλος σας ο Μάνος Χατζιδάκις, ότι «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει για αυτό και δεν πρόκειται να αναστηθεί». Τώρα σε όλα αυτά που συζητάμε, στην κρίση συνέβαλε ένας ηδονιστικός καταναλωτισμός, ένας άκρατος καταναλωτισμός και τώρα γίνεται αναπόδραστα η «ιστορική διόρθωση»;


Δείτε. Η κρίση δεν είναι μόνο ελληνική. Πέρασε η Κύπρος, πέρασε η Ισπανία, η Ιρλανδία, η Ιταλία και τα λοιπά. Γιατί μόνο οι Έλληνες μένουν ακόμη στο μνημόνιο και όχι οι άλλοι; Νομίζω δεν κατάφερε ποτέ η Ελλάδα να νικήσει το σύνδρομο του Κάιν. Δηλαδή την εμφυλιακή τάση. Μόνο οι Έλληνες ανά την υφήλιο κάνουν ηρωικώς πόλεμο εμφύλιο. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, ότι, πραγματικά, κανένας δεν πιστεύει στον άλλον, πρώτα στον εαυτό του και ύστερα στον άλλον, ο διπλανός δεν έχει ποτέ δίκιο, κι αν έχει δίκιο εγώ το ξέρω και όχι ο ίδιος, αυτή λοιπόν η τάση, η εμφυλιακή που λέω, κάνει αυτή τη στιγμή να μην μπορούμε να πάμε λίγο παρακάτω και να είναι η αιτία της κρίσης. Να πάμε λίγο ψηλότερα. Όπως λέει το «Ολυμπιακόν», γρηγορότερα και ψηλότερα.


– Συμμερίζεστε την άποψη του κ. Γιανναρά, ότι ο Ελληνισμός τελείωσε, ότι αυτή η χώρα έπαψε να έχει ιστορική συνέχεια, ότι αυτός ο λαός έπαψε να έχει ιστορική συλλογική συνείδηση, ότι οι ίδιοι οι Έλληνες σκότωσαν τη χώρα τους;


Όχι. Δεν συμφωνώ καθόλου. Νομίζω ότι η ιστορική συνέχεια είναι υποχρεωτική. Αν πάρεις βέβαια το ένδοξο παρελθόν ως ένα ολοκληρωτικό πράγμα και να πεις η λογοτεχνία, η σκέψη, η…, η…, οπωσδήποτε υπάρχει αλλαγή. Δεν θα έλεγα ότι υπάρχει παρακμή. Αλλά δεν θα μπορούσε παρά να είναι έτσι. Γιατί εάν δεν υπήρχε αλλαγή θα είμαστε όλοι οι αρχαίοι Έλληνες ακόμη. Όσον αφορά, τώρα, τη συνέχεια δεν μπορούμε να πούμε ότι όταν λες τα πράγματα με τη λέξη την ελληνική που τα λες, ότι δεν υπάρχει συνέχεια. Η μόνη γλώσσα η οποία δεν έχει ελληνογενείς γλώσσες, όπως τα λατινικά, είναι τα ελληνικά. Γιατί; Γιατί δεν έπαψαν ποτέ να μιλούνται. Δεν έπαψαν ποτέ να γράφονται. Οπότε, και μόνο η γλώσσα, αυτή η γλώσσα που μιλάμε, δείχνει ότι η συνέχεια είναι αδιάρρηκτη. Και βεβαίως έχουμε το παρελθόν που διαλέγουμε. Δεν έχουμε όλο το παρελθόν ως συνέχεια. Για αυτό ο κάθε λαός, όπως και οι Έλληνες, έχουμε την Ιστορία που μας πηγαίνει. Η Ιστορία, διατείνομαι, γράφεται «καθαρευουσιάνικα». Δηλαδή ποτέ δεν θα γράψει κάποιος τα παραπτώματά του. Ένας λαός τα παραπτώματά του. Κανένα μνημείο δεν έχει γίνει για τα πράγματα τα οποία ήταν ντροπή για τον πολιτισμό του τόπου. Νομίζω ότι το πρώτο μνημείο που γίνεται (πριν λίγα χρόνια) τώρα για τέτοιου είδους πράγματα είναι στο Βερολίνο για το ολοκαύτωμα που έκαναν οι Γερμανοί. Όλα τα άλλα, μνημεία και τα λοιπά, είναι επιβραβεύσεις.


– Ωστόσο, εάν δεν κάνω λάθος, και εσείς δεν έχετε υποστηρίξει κάτι ανάλογο περί της ελληνικής ιστορικής ασυνέχειας, με άλλη σκέψη βέβαια, όταν διατείνεστε ότι είμαστε ο μόνος βαλκάνιος λαός που δεν απελευθέρωσε την κοιτίδα του Γένους του, την Κωνσταντινούπολη;


Ναι, αλλά αυτό είναι δικό μας πρόβλημα. Και τι κάναμε; Δεν απελευθερώσαμε την κοιτίδα του Γένους, κοιτίδα, όχι πρωτεύουσα, γιατί εκεί οφείλουμε τα δύο μεγάλα χαρακτηριστικά των νεοελλήνων, δηλαδή τη γλώσσα και την ορθοδοξία. Όταν, λοιπόν, δεν απελευθερώσαμε, τι κάναμε; Βάλαμε το Βυζάντιο σε παρένθεση, χίλια χρόνια σε παρένθεση, και θεωρήσαμε τον εαυτό μας απόγονο του Περικλή. Ούτε λίγο ούτε πολύ. Τα παιδιά μαθαίνουν στο σχολείο Αντιγόνη, Όμηρο και τα λοιπά, αλλά πέστε μου ποιο βυζαντινό κείμενο ξέρουν. Ευτυχώς που πάνε καμιά φορά στην εκκλησία και ακούνε το «Τη Υπερμάχω». Αλλά και αυτό όσο το καταλαβαίνουν. Και γυρνάνε μετά αυτά τα παιδιά στο σπίτι και λένε: η μάνα Δέσποινα, ο πατέρας Παναγιώτης…, Δημήτρης…, Γιώργος και τα λοιπά. Από πού κι ως πού; Πού είναι το αρχαίο ένδοξο παρελθόν, εάν δεν ξέρουν ακριβώς αυτά τα πράγματα;


– Επομένως, δεν έγινε μια ιστορική παύση; Μια μεγάλη ιστορική παράκαμψη αν θέλετε;


Όχι. Όχι. Η παύση είναι των γεγονότων. Δεν είναι των νοοτροπιών. Και όταν λέμε ότι το παρελθόν δεν είναι ποτέ παρελθόν είναι γιατί υπάρχουν νοοτροπίες, τα φαινόμενα τα οποία είναι υπόγεια. Λάθρα, υπάρχουν πάντοτε. Ο Ελύτης παραδείγματος χάριν γράφει κάτι το οποίο είναι από τα καταπληκτικά. Ο Ελύτης λέει ότι όταν μπαίνω σε μια εκκλησιά, ερημοκλήσι, και βλέπω μισοσβησμένες τις τοιχογραφίες, νιώθω βυζαντινός σαν να ήταν το σόι μου. Σε αυτά τα πράγματα, στα φαινόμενα και στις νοοτροπίες, δεν υπάρχει καμία ρήξη. Για αυτό λέω ότι το σύνδρομο του Κάιν, από τα αρχαία εμφυλιακά προβλήματα, συνεχίζεται μέχρι τώρα. Όλοι βγήκανε από το μνημόνιο επειδή συνεννοηθήκανε, εμείς όχι.




– Σε συνεντεύξεις σας έχετε υποστηρίξει ότι κακώς, κάκιστα η Αθήνα επελέγη ως πρωτεύουσα της Ελλάδος, και ότι θα έπρεπε να είχε επιλεγεί η Θεσσαλονίκη, ως η αμέσως μεγαλύτερη πόλη του Βυζαντίου μετά την Κωνσταντινούπολη…


Σταθείτε. Δεν είπα το ίδιο για τη Θεσσαλονίκη. Για τη Θεσσαλονίκη, λέω πάντα, ότι έχει άδικο που έχει τον Λευκό Πύργο ως έμβλημα. Ο Λευκός Πύργος τι ήταν; Φυλακή τούρκικη. Γιατί δεν έχει μια εκκλησιά βυζαντινή, γιατί δεν έχει τον Άγιο Δημήτριο; Και όταν λέω για τη Θεσσαλονίκη, λέω ότι ήταν στο Βυζάντιο η καλή μετά την καλλίστη. Αλλά όταν κάνουνε οι Έλληνες την Αθήνα (πρωτεύουσα), η Θεσσαλονίκη δεν είναι καν ελευθερωμένη. Οπότε δεν μπορούσε ποτέ να γίνει η Θεσσαλονίκη. Δεν το έχω πει έτσι ακριβώς όπως το λέτε. Οπότε η Αθήνα γίνεται πρωτεύουσα ακριβώς επειδή δεν υπάρχει η Κωνσταντινούπολη.


– Και γιατί να μη γίνει η Αθήνα πρωτεύουσα, δεν ήταν η πρώτη πολιτιστική μήτρα των Ελλήνων από την αρχαιότητα;


Ακούστε, η Αθήνα ήταν ένα λασποχώρι τότε, ένα λασποχώρι με 8.000 σπίτια, εκ των οποίων τα μισά ήταν χωρίς στέγη και οι κάτοικοί της ήταν Αρβανίτες, σχεδόν όλοι. Άλλωστε, έτσι έχουμε και το πρώτο αρβανιτικό λεξικό, ελληνοαρβανιτικό από τον Μπότσαρη. Το Ναύπλιο ήταν κακό; Το Ναύπλιο της Ρωμανίας; Γιατί; Αλλά ψυχαναλυτικά βάλανε την παρένθεση των χιλίων χρόνων γιατί χρειαζόμαστε ένα ένδοξο παρελθόν γνωστό από τους Ευρωπαίους. Και αυτό το ένδοξο παρελθόν, το γνωστό από τους Ευρωπαίους, ήταν η Αθήνα. Έτσι λέω ότι: η αρχαία ιστορία αττικίζει. Ο μείζων Ελληνισμός βυζαντινίζει, γιατί ακριβώς η μεγάλη αυτοκρατορία είναι το Βυζάντιο. Ο δε νεότερος Ελληνισμός πελοποννησιάζει, γιατί από εκεί άρχισε η απελευθέρωση.


– Δηλαδή, εάν αντιλαμβάνομαι σωστά, πιστεύετε ότι όταν η αρχαιότητα εξέπεσε ιστορικά και οριστικά, ο ελληνορωμαϊκός πολιτισμός βρήκε καταφύγιο στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία.


Ο Απολλώνιος Ωκεανέας όταν φτάνει στην Αθήνα, στο τέλος του 1ου αιώνα, γράφει στους μουσαίους του «βεβαρβάρομαι ότι χώριος εντός Ελλάδος γέγονα», παραφράζοντας τον Ευριπίδη, ο οποίος γράφει ακριβώς για τον Ορέστη ότι «βεβαρβάρομαι επεί χώριος εκτός Ελλάδος γέγονα». Ήδη η Ελλάδα, να μην το ξεχνάμε αυτό, Βάνδαλοι, Γότθοι κ.λπ., έχει γίνει ένα κατώτερο μέρος για τα βυζαντινά. Δεν είναι καν ούτε η μεγάλη επαρχία, η Θράκη ή η ασιατική ακτή. Οπότε η Ελλάδα, ολόκληρη, όχι μόνο η Αθήνα, έχει γνωρίσει μια μεγάλη αν θέλετε, αν τη συγκρίνουμε με άλλες περιοχές, καθυστέρηση. Τι είναι το Βυζάντιο; Το Βυζάντιο είναι το ανατολικό Ρωμαϊκό κράτος, εκχριστιανισμένο, εξελληνισμένο με την Κωνσταντινούπολη πρωτεύουσα. Αυτό είναι. Δεν είναι τίποτε άλλο. Χίλια χρόνια. Και ως αυτοκρατορία είναι πολυεθνικόν. Γράφω το τελευταίο μου βιβλίο, θα βγει σε λίγο καιρό, «πόσο ελληνικό είναι το Βυζάντιο και πόσο βυζαντινοί είναι οι νεοέλληνες;».


 – Στο τέλος παρήκμασε, εξέπεσε και πέρασε στην Ευρώπη. Δεν είναι έτσι;


Ξέρετε καμία άλλη αυτοκρατορία να έχει ζήσει χίλια χρόνια; Εδώ χίλια χρόνια αυτοκρατορίας, τι θα πει εξέπεσε; Όταν άρχισαν πάλι το εμφυλιακό, οι ανθενωτικοί και οι ενωτικοί, και όταν πεθαίνει ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος επάνω στις επάλξεις και ρωτάει «δεν θα βρεθεί ένας χριστιανός να μου πάρει το κεφάλι», και έχει ο Σχολάριος τοιχοκολλημένο ανάθεμα εναντίον του Παλαιολόγου, και μόνο ο Τζουστινιάνι και οι Γενοβέζοι πολεμάνε μαζί του… Τι θα πει ξέπεσε; Παρά οι ίδιοι οι Έλληνες το δικό τους. Το ανθενωτικό, το ενωτικό. Πάλι το εμφυλιακό. Λοιπόν, ξέπεσε δεν σημαίνει τίποτε. Απλώς έζησε κατά τον ελληνικό τρόπο.


– Και αυτός ο ελληνικός τρόπος, όλος αυτός ο πολιτισμός που δημιουργήθηκε, μεταφέρθηκε στην Ευρώπη; Διαφωνείτε ή όχι;


Ακούστε. Το πνεύμα ταξιδεύει. Ένα πνεύμα που δεν ταξιδεύει πεθαίνει. Λοιπόν, από την Αθήνα το πνεύμα χάρις στον Μεγαλέξανδρο πέρασε σε Αντιόχειες, Αλεξάνδρειες. Από την Αθήνα περνάει στην Αλεξάνδρεια. Δεν πάει στους Ινδούς, αυτά να τα λέμε στα παιδιά. Όταν οι Ρωμαίοι παίρνουν πάλι την Αλεξάνδρεια, έχουμε τη Ρώμη. Περνάει στη Ρώμη. Στη Ρώμη τι γίνεται; Στο Αθήναιο εάν δεν μιλάς ελληνικά, εάν δεν ξέρεις ελληνικά δεν θεωρείσαι στη Ρώμη μορφωμένος. Όταν ο Μάρκος Αυρήλιος γράφει τα «εις εαυτόν», τα γράφει ελληνικά. Να μη μιλάμε για Αδριανό κ.λπ. Λοιπόν, το πνεύμα πάντοτε ταξιδεύει. Από τη Ρώμη περνάει στην Πόλη. Από την Πόλη περνάει στη Βενετιά. Από τη Βενετιά περνάει στο Παρίσι και σε όλη την Ευρώπη. Κάθε φορά το πνεύμα ταξιδεύει. Και όταν ελευθερώνεται από τους Πελοποννησίους η Ελλάδα και γίνεται η Αθήνα, τότε όλες οι αρχαιολογικές Σχολές είναι ξένες. Είναι γαλλική, βρίσκουν τους Δελφούς, βρίσκουν τη Δήλο∙ γερμανική, στην Ολυμπία∙ αγγλική, στην Κόρινθο. Λοιπόν, τότε οι ξένοι μας δείχνουν έναν καθρέφτη στον οποίο καθρεφτιζόμαστε. Και έτσι, σιγά σιγά περνάει πάλι προς τον τόπο από τον οποίο ξεκίνησε.


– Και αυτό το ταξίδι του ελληνικού πνεύματος προς την Ευρώπη μας δίνει το δικαίωμα να πούμε ότι η Ευρώπη από ένα σημείο και μετά, ίσως και στις μέρες μας, είναι το νέο λίκνο πολιτισμού για την Ελλάδα; «Ανήκομεν εις την Δύσιν», που λέγεται;


Μόνον, ως πνεύμα. Και ως ήθη και έθιμα στην Ανατολή…


– Αντιτείνεται, ωστόσο, από πολλούς άλλους, πώς μπορεί ανήκουμε στη Δύση όταν από εκεί εκλείπει το στοιχείο της ορθοδοξίας;


Ναι, για αυτό σας λέω ότι ανήκουμε ως πνεύμα. Η ορθοδοξία δεν είναι μόνο ανατολικό πράγμα. Γιατί;


-Το θεμέλιο όμως της ορθοδοξίας είναι η Ανατολή…


Ανατολή ευρωπαϊκή…


 -Και Ασία, Μικρά Ασία…


Ποια Ασία; Μα πού; Τώρα τέλειωσε. Λοιπόν, η μισή Ευρώπη δεν είναι Ευρώπη; Αυτά είναι που λέμε στα παιδιά λάθος. Προσέξτε τα. Και τα λένε πολύ σοβαροί άνθρωποι. Πολύ σοβαροί άνθρωποι. Είμαστε μόνο Ευρώπη. Και αυτό να το πούμε από την αρχή. Όταν γράφουνε Ευρώπη οι αρχαίοι εννοούν μόνο Ελλάδα. Δεν εννοούν τίποτε άλλο. Ο Ηρόδοτος, όλοι οι άλλοι. Πάντοτε η Ελλάδα ήταν το ανάχωμα εναντίον της Ασίας. Εάν έχουμε κάνει κάτι για την Ευρώπη είναι ακριβώς το να σταματάμε την Ασία. Αρχίσαμε από τα Μηδικά, όταν κακώς πήγαμε να πάρουμε την Ασία με τα Τρωικά. Λοιπόν, μετά όλη η ιστορία είναι εναντίον της Ασίας. Όλη. Το Βυζάντιο, στα τελευταία, 14ο αιώνα, λέει τους Τούρκους Αχαιμενίδες Πέρσες. Γιατί; Γιατί θεωρεί ότι θα τους διώξει στην Κόκκινη Μηλιά, όπως κάποτε οι αρχαίοι διώξανε τους Πέρσες. Λοιπόν, από πού και ως πού Ανατολή; Ανατολή είναι ο ραγιαδισμός που έχουμε, τα φαγητά που έχουμε, δηλαδή όλη η τουρκοκρατία. Αυτή είναι η Ανατολή.


-Έχει αναπτυχθεί και άλλη θεωρία, η οποία μάλιστα αναζωπυρώθηκε με την πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου Πούτιν με τον Πατριάρχη Μόσχας κ. Κύριλλο. Η Ρωσία υποστηρίζει, μάλιστα από εποχής του Ιβάν του Γ’, ο οποίος είχε παντρευτεί την ανιψιά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, ότι η Μόσχα μετά την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως ήταν η συνέχεια του Βυζαντίου…


Δεν το δέχομαι, τώρα γελώ…


-Προσέξτε, αυτό υποστηρίζεται στις μέρες μας…


Δεν με νοιάζει τι υποστηρίζουν…


-Άλλο θέλω να σας πω. Αναπτύσσεται ένα σχέδιο, να δημιουργήσει ο Πούτιν ένα «ορθόδοξο τόξο» το οποίο θα συμπεριλάβει ορθόδοξους πληθυσμούς από Ρωσία μέχρι Κύπρο και βαλκανικές χώρες, ακόμη και το Άγιον Όρος ως δήθεν το Βατικανό των ορθοδόξων. Αυτό μας αποκόπτει ή…


Αδιαφορώ. Είναι βλακείες. Σε βλακείες δεν απαντώ ποτέ. Αυτά είναι τα συνωμοτικά με τα οποία ζει ο ελληνικός λαός που περιμένει ότι είμαστε ψεκασμένοι. Άλλωστε το ορθόδοξο τόξο, το περίφημο ορθόδοξο τόξο, το είχε κάποτε και ο Χριστόδουλος. Λοιπόν, αυτά να τα αφήσουμε. Να κάνουμε τη δουλειά μας ως Έλληνες στον τόπο που είμαστε. Όσον αφορά τώρα τον Πούτιν, καλά κάνει ο Πούτιν να έχει σχέδια. Όπως και ο Ερντογάν. Και ο Ερντογάν και ο Πούτιν έχουν τα σχέδιά τους. Άλλωστε, μέχρι το 1917 ένας τεράστιος σταυρός υπήρχε στην Οδησσό και περίμενε το πλοίο που θα τον έπαιρνε για να τον πάει στον τρούλο της Αγιάς Σοφιάς. Μέχρι το 1917. Δηλαδή μέχρι την Οκτωβριανή επανάσταση. Ναι, ωραία, λοιπόν αυτά και εμείς… «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει». Και πώς τα λέμε; Τα λέμε και αλλιώς… «Δέσποινα μην κλαις και μην πολυδακρύζεις, πάλι με χρόνια και καιρούς πάλι δικά μας θα ’ναι».


-Θα είναι δικά μας πάλι με χρόνια και καιρούς;


Ευτυχώς όχι. Γιατί αν ποτέ βρεθούμε απέναντι σε δεκαπέντε εκατομμύρια Τούρκους που κάθονται στην Πόλη δεν θα υπάρχουμε.


-Ας επιστρέψω τη συζήτησή μας στα καθαρώς εσωτερικά μας θέματα. Τελικά, από ποιους κινδυνεύει η Ελλάδα, από τους Έλληνες που υποστηρίζει ο Στέλιος Ράμφος ή από τους Ευρωπαίους, σύμφωνα με τους ευρωσκεπτικιστές;


Από τον εαυτό της. Από κανέναν άλλον. Τελείωσε.


-Μήπως από τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, οι οποίοι κατά κάποιους –ακραίους ή μη– θα διασπάσουν τη συνοχή μας και θα ισλαμοποιήσουν την κοινωνία μας;


Λοιπόν, η Ελλάδα κινδυνεύει από τους Έλληνες που ξέχασαν να είναι Έλληνες.


-Τελικά τι είναι ο Έλληνας; Ανατολίτης, Βαλκάνιος ή Ευρωπαίος;


Έλληνας είναι αυτός που αναγνωρίζει τον εαυτό του και ζει με ελληνικό τρόπο. Δηλαδή ορθώς και όρθιος.


-Αναφερθήκαμε πριν στην ελληνική κρίση. Τους λόγους μπορούμε να τους αποδώσουμε και σε μια γενική κρίση της Ευρώπης, του ευρωπαϊκού πολιτισμού; Νομίζω ότι πρώτος είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου ο Αλμπέρ Καμύ και μετέπειτα ο Μάνος Χατζιδάκις. Μήπως χρειάζεται και η Ευρώπη, κυρία Αρβελέρ, εκτός από την Ελλάδα, μια επανεκκίνηση, μια νέα αναγέννηση;


Ποια είναι η Ευρώπη; Για ποια Ευρώπη μιλάμε; Για την Ευρώπη του χιονιού; Για την Ευρώπη του ήλιου; Για την ορθόδοξη; Για την καθολική; Για την προτεσταντική; Μιλάμε για την Ευρώπη των 28; Ποια είναι η Ευρώπη;


Η Ευρώπη είναι ένα κοινό βιβλίο, δηλαδή μια κοινή βιβλιοθήκη, διαβάζουμε όλοι τα ίδια βιβλία∙ μια κοινή μουσική, όλοι ακούμε πάνω κάτω την ίδια μουσική, αλλά αυτό το ακούει και η Αμερική, το ακούει και η νότια Αφρική, το ακούει και η Αυστραλία, το ακούει και η Νέα Ζηλανδία. Λοιπόν για ποια Ευρώπη μιλάμε; Αυτό που λέει ο Βαλερύ για την Ευρώπη, ότι Ευρωπαίος είναι αυτός που έζησε με το ορθολογιστικό αρχαίο πνεύμα, που γνώρισε τη ρωμαϊκή εμβέλεια την νομική και που ζει με τον ιουδαϊκό – χριστιανικό πνευματικό κόσμο, αυτός είναι ο Ευρωπαίος. Αυτά τα γράφει ο Βαλερύ το 1922, χωρίς Ευρώπες θεσμικές και τα λοιπά. Λοιπόν, η Ευρώπη είναι θέμα κορυφής. Δεν είναι θέμα ζωής καθημερινής. Γιατί μία Σικελιάνα μάνα, μια Κρητικιά δεν έχει τίποτε να κάνει με τη Σουηδέζα ή με τη Νορβηγέζα. Η Ευρώπη, επιμένω, είναι θέμα κορυφής. Διανοητικό, δηλαδή πνευματικό. Αυτή η Ευρώπη δεν κινδυνεύει. Αυτή δεν κινδυνεύει. Γιατί; Γιατί ακριβώς έχει όλο τον πλούτο πίσω. Και όλο τον πλούτο πίσω δεν μπορεί να τον χάσει. Τι θα χάσει; Αλλά κινδυνεύει από το να έχει το μονοπώλιο της Ιστορίας. Μέχρι τώρα η Ευρώπη είχε σχεδόν το μονοπώλιο της Ιστορίας. Τώρα αυτό τελείωσε με την παγκοσμιοποίηση.


Η Κίνα, η Αμερική… δεν ξέρω ποιος, τελείωσε. Όσο για την Ευρώπη της κορυφής νομίζω ότι πάντοτε θα είναι μια κορυφή. Αλλά ως δύναμη ευρωπαϊκή, βεβαίως όχι. Αλλά είναι ανάγκη να έχει δύναμη η Ευρώπη; Στρατιωτική;


-Εσείς τι λέτε;


Όχι.


-Γιατί;


Για να έχει πνευματική δύναμη.




 -Είπατε, μόλις προ ολίγου, ότι με την παγκοσμιοποίηση τελείωσε το μονοπώλιο της Ιστορίας από την Ευρώπη. Αυτό είναι καλό για τους πολίτες; Τους Ευρωπαίους πολίτες; Γενικά σας προβληματίζει ο παγκοσμιοποιημένος καπιταλισμός που αναπτύσσεται σήμερα; Φοβάστε μήπως γυρίσει κάποια στιγμή εναντίον των πολιτών, εν τέλει εναντίον της ίδιας της δημοκρατίας; Τελικά, κυρία Αρβελέρ, ποιοι κυβερνούν; Οι παγκόσμιες τράπεζες, οι παγκόσμιοι φορείς ή ο λαός; Εξουσιάζει η δημοκρατία, δηλαδή οι πολλοί, ή οι πάσης φύσεως ολιγαρχίες;


Ακούστε. Οι ιστορικοί κάνουν ένα μεγάλο λάθος. Θεωρούμε ότι στην Ιστορία οι περίοδοι είναι ανάλογα με τον χρόνο. Και λέμε: αρχαιότητα, μεσαίωνας, μοντέρνα εποχή, σύγχρονη…, είναι το μεγαλύτερο λάθος. Η Ιστορία χωρίζεται σύμφωνα με τον χώρο. Εξηγούμαι. Από την πόλη – κράτος περνάμε στο Έθνος. Ο πρώτος ορισμός του Έθνους δίνεται από τον Ηρόδοτο, όταν ο Ξέρξης λέει «θα έρθω και θα πάρω την Ελλάδα σε έναν περίπατο». Και του λέει ο Δημάρατος «προσέξετε, βασιλεύ, γιατί είναι μεν χωρισμένοι αυτοί σε πόλεις οι Έλληνες, αλλά όταν θα έρθει ο ξένος θα είναι σαν ένα χέρι δεμένο». Και του λέει ο Ξέρξης, γιατί; Και απαντάει ο Δημάρατος: «για το ομόηθες, το ομόθρησκον, το όμαιμον και το ομόγλωσσον». Αυτός είναι ο ορισμός του Έθνους. Λοιπόν, από την πόλη περνάμε στο Έθνος, στο κράτος – έθνος, μετά περνάμε στην Αυτοκρατορία. Στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Όταν έρχεται ο χριστιανισμός περνάμε στον ουρανό. Έχουμε κάνει την οικουμενικότητα, η οποία οικουμενικότητα είναι η χριστιανική οικουμενικότητα με τη σωτηρία της ψυχής ως μόνο στόχο. Σήμερα, βρισκόμαστε στην παγκοσμιοποίηση. Με ποιο αποτέλεσμα; Να έχει ο καθένας μετά ως στόχο το «Global Village». Δηλαδή «χωριό». Λοιπόν, από αυτή την παγκοσμιοποίηση, εάν θέλετε, την οποία πέστε την οικονομική, πέστε την επικοινωνιακή, πέστε την όπως θέλετε, το πρόβλημα είναι ότι αυτή τη στιγμή η αντίδραση είναι ακριβώς στο αντίθετο. Αυτό που λέω το «Clobal Village». Μολονότι λέμε στο Παρίσι, ότι όταν ανοίγουμε ένα παράθυρο στο Παρίσι, κρυολογούν στο Πεκίνο. Και αυτό γίνεται και παντού. Λοιπόν, αυτά τα πράγματα, αυτή τη στιγμή, πρέπει να μάθουν τα παιδιά, να ξέρουν ότι υπάρχει το ατομικό και το παγκόσμιο. Και έχει χαθεί το ενδιάμεσο. Έχει χαθεί το ενδιάμεσο. Ενδιάμεσα, είχαμε κάποτε το εθνικό, είχαμε κάποτε το τοπικό, είχαμε… Αυτά πια έχουν χαθεί.


-Δεν κινδυνεύουμε δηλαδή από το παγκόσμιο, την παγκοσμιοποίηση, αλλά από το ενδιάμεσο που έχει χαθεί. Αυτό καταλαβαίνω από τα λεγόμενά σας.


Αυτό. Αυτό λέω ακριβώς. Οπότε, εάν μπορούμε αυτή τη στιγμή να πούμε στα παιδιά να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και να μην κοιτάνε τι υπάρχει αυτή τη στιγμή. Εάν υπάρχει παγκοσμιοποίηση σημαίνει ότι δεν υπάρχει πια ξένος. Δεν υπάρχει. Κατά τον Χριστιανισμό δεν υπάρχει ξένος. Όταν λέμε Αδάμ, δηλαδή Ανατολή, Δύση, Άρκτος και Μεσημβρία. Αυτός είναι ο Αδάμ. Δηλαδή η παγκοσμιοποίηση τότε.


-Την ακούτε καλά την παγκοσμιοποίηση, γιατί πολλοί υποστηρίζουν ότι θα αλλοιώσει την εθνική συνείδησή μας…


Δεν με νοιάζει τι λένε. Συνέντευξη από εμένα παίρνετε. Όχι από τους πολλούς.


-Τι τους απαντάτε;


Τίποτε.


-Η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ευρώπη είναι παροδικό φαινόμενο, είναι κάτι το οποίο θα το βρούμε μπροστά μας;


Ακούστε. Νομίζω ότι η έλλειψη παιδείας έχει κάνει αυτή τη στιγμή να υπάρχει μια άνοδος της ακροδεξιάς. Αλλά είναι καταπληκτικό το ότι, για να πάρει η ακροδεξιά την εξουσία παύει να είναι ακροδεξιά. Δείτε τι γίνεται με την Λεπέν στη Γαλλία…


-Αν την πάρει όμως την εξουσία;


Ήδη δεν είναι ο πατέρας της. Θέλω να πω ότι αυτή τη στιγμή μετά από την πτώση των σοβιετικών καθεστώτων και η αποχή από τα ολοκληρωτικά καθεστώτα η οποία έγινε δημιούργησε ένα είδος κενού στους ανθρώπους που δεν έχουν παιδεία. Γιατί είχε γίνει θρήσκευμα. Τα ολοκληρωτικά καθεστώτα ήτανε ένα είδος θρησκείας. Και δεν είναι παράξενο το ότι αυτή τη στιγμή έχουμε θρησκείες, αν θέλετε, που είναι ολοκληρωτικές. Μιλώ για το Ισλάμ. Θα σας πω κάτι. Βρέθηκα την ημέρα που έπεφτε το τείχος του Βερολίνου να τρώω με τον Αμερικανό πρέσβη στην πρεσβεία της Γαλλίας. Γυρίζω και του λέω: μπράβο σας, τώρα έχετε πραγματικά τελειώσει τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Τον έχετε κερδίσει. Και γυρνάει και μου λέει, «κυρία Αρβελέρ, έχετε δίκιο. Εκείνο που μας μένει τώρα είναι να κερδίσουμε τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο». Τι θέλω να πω με αυτό; Θέλω να πω ότι η Ευρώπη αυτή τη στιγμή, ο κόσμος εάν θέλετε, δεν έχει ανάγκη από φόβους. Έχει ανάγκη από δουλειά. Κι αυτή τη δουλειά δεν την κάνει κανένας εκτός από τα ακροδεξιά κόμματα, τα οποία αυτή τη στιγμή έχουνε τη μεγαλύτερη επικοινωνιακή δραστηριότητα. Τα ολοκληρωτικά, όχι τα δεξιά κόμματα. Η Ευρώπη υποφέρει από ολοκληρωτικά κόμματα, όχι μόνο από τα ακροδεξιά.


-Επομένως το φαινόμενο της ανόδου της ακροδεξιάς πρέπει να μας ανησυχεί.


Ελπίζω. Ελπίζω να ανησυχεί. Αλλά την Ελλάδα δεν την ανησυχεί τόσο. Έχει τη Χρυσή Αυγή τρίτο κόμμα. Ποιος την ψηφίζει; Για εμένα ο Αμβρόσιος είπε ότι είμαι ανήθικη επειδή είμαι εναντίον της Χρυσής Αυγής. Ευτυχώς που το είπε…


-Αλλά και τρίτο κόμμα είναι υπολογίσιμη δύναμη…


Μα τώρα, για όνομα του Θεού.


-Τη γνώμη σας για τον κ. Τσίπρα. Για την πρώτη φορά Αριστερά.


Ποτέ. Ποτέ. Είμαι Γαλλίδα…


-Που σημαίνει;


Δεν μιλώ ποτέ για πολιτικά σε ξένο κράτος. Να πω τη γνώμη μου για τον Ολάντ μπορώ, αλλά για τον Τσίπρα ποτέ.


-Τη γνώμη σας για τον κ. Σαμαρά, τον κ. Μητσοτάκη.


Τίποτε. Ποτέ, ποτέ, ποτέ.


-Ποτέ;


Με έχετε ακούσει ποτέ να έχω πει τίποτε πολιτικά;


-Έχω διαβάσει ότι συμπαθείτε τον κ. Μητσοτάκη και με δήλωσή σας ταχθήκατε στο πλευρό του.


Λάθος διαβάσατε. Ακούστε με. Να το πείτε. Είμαι πολύ φίλη στη Γαλλία με την Αλεξάνδρα Gourdain, την αδελφή του Μητσοτάκη. Έρχεται και μου λέει, «βρε παιδί, κάνε κάτι για τον αδελφό μου». Λέω, ποτέ. Τι να κάνω για τον αδελφό σου. Εγώ άλλωστε είμαι αριστερή. «Όχι», μου λέει, «κάνε κάτι». Άκουσε, της λέω: αν τον κόσμο τον διοικούν οι ανίκανοι, φταίνε οι ικανοί. Και αν για την αξία μιλάνε μόνο οι ανάξιοι, η απαξίωση είναι γενική. Και αυτό να έχουν υπόψη τους για οποιαδήποτε εκλογή. Αυτό είπα. Και το έβγαλε μετά ο Μητσοτάκης ότι… Δεν με νοιάζει.


-Τι είναι για εσάς η Ελλάδα;


Η σύμπτυξη συγκίνησης, γνώσης, αγωνίας, φόβου, ελπίδας.


-Σας ευχαριστώ από καρδιάς για αυτή τη συζήτηση – συνέντευξη.


Μην αντιστρέφουμε τους όρους.




πηγη 

Ζητω η Δημοκρατια μας ! ! ! Δικογραφία για τους διοργανωτές της συγκέντρωσης κατά της χρήσης μάσκας στα σχολεία...

Δικογραφία εις βάρος διοργανωτών συγκέντρωσης κατά της χρήσης μάσκας στα σχολεία συντάχθηκε από την εισαγγελία Ηρακλείου Κρήτης.



Στο Ηράκλειο η κινητοποίηση προκάλεσε την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών σε σχέση με την μη τήρηση των μέτρων και η αστυνομία έφτασε στα ίχνη δύο γυναικών που φέρονται να είναι διοργανώτριες της συγκέντρωσης στο κέντρο του Ηρακλείου το απόγευμα της Κυριακής.

Σύμφωνα με αστυνομική πηγή που μίλησε στο ekriti.gr, έχουν ταυτοποιηθεί δύο γυναίκες 33 και 30 ετών οι οποίες και αναζητούνται, μετά και τον σχηματισμό της δικογραφίας.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Αρχών περίπου 500 άτομα συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Ελευθερίας προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τη χρήση μάσκας στα σχολεία.

Η σχετική αφίσα του πανελλαδικού καλέσματος:






πηγη 

Γιατι εκλιπαρειτε, για κυρωσεις κατα της Τουρκιας, ενω εχετε δικαιωμα βετο και μπορειτε να τις επιβαλετε;

Μπορει καποιος απ τους Φωστηρες του Καθεστωτος, να μας εξηγησει γιατι; 

Μπορειτε με ενα βετο, να παγωσετε τις ενταξιακες διαπραγματευσεις Τουρκιας-Ευρωπαικης Ενωσεως...

Μπορειτε να ανακαλεσετε την Τελωνιακη της ενωση με την Ευρωπη....

Μπορειτε να παγωσετε, ολα τα Ευρωπαικα κονδυλια, προς την Τουρκια....

Μπορειτε να παγωσετε τα παντα....

Μπορειτε ακομη να χρησιμοποιησετε το βετο και σε ζητηματα ασχετα προς την Τουρκια σε θεματα κρατων που εχουν φιλοτουρκη πολιτικη, αν δεν συμμορφωθουν....

Παραδειγμα...

Ζηταει η Γερμανια κυρωσεις κατα της Ρωσιας...

Ασκειτε βετο και το ακυρωνετε....

Κι αν τολμαει η Φραου Μερκελ, ας ξαναστηριξει την Τουρκια, οταν ξερει οτι θα της πατησετε τον καλλο με το βετο....

Δεν χρειαζεται να πω περισσοτερα.....

Μια ερωτηση μονο ακομη...

Γιατι κυριοι φωστηρες του Μητσοτακικου Καθεστωτος δεν τα κανετε αυτα;

Αν δεν τα ξερατε ειστε ακαταλληλοι για το αξιωμα που κατεχετε....

Αν τα ξερετε, γιατι εκλιπαρειτε και δεν επιβαλετε κυρωσεις;

Μας δουλευετε;

Περιμενω απαντηση....




Αυτα μας δινουν οι Ρωσοι, αλλα μας αφηνουν οι Αμερικανοι να τα παρουμε;

Δυστυχως ετσι ειναι...

Τιποτα δεν θα παρουμε....

Κι αν παρουμε θα μας υποχρεωσουν να τα αποθηκευσουμε οπως τους S300...

Κι αυτο γιατι θελουν αυτοι να μας πουλησουν και εχουμε κυβερνηση υποτακτικων απ το 74 και δωθε...

 


Την ναυπήγηση μιας σειρά πλοίων που θα βασίζονται στην stealth σχεδίασης κλάση Buyan-M (Project 21631) εξοπλισμισμένα με πυραύλους cruise Kalibr, αλλά και ισχυρό α/α εξοπλισμό, όπως και βλήματα κατα σκαφών επιφανείας θα προτείνει η Ρωσία να προμηθευτεί το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, προκειμένου να καταφέρει να εκσυγχρονίσει τον απαρχαιωμένο Στόλο των κύριων σκαφών επιφανείας με χαμηλό κόστος!

Τα νυν πλοία, κορβέτες εκτοπίσματος 1047 τόνων αποδείχθηκαν, από τα οποία παραγγέλθηκαν άλλα έξι σκάφη (βλέπε ανακοίνωση του Ρώσου ΥΠΑΜ Σ.Σοϊγκού) αποδείχθηκαν πολύ ικανά και αξιόπλοα σκάφη.

Οι πρώτες συζητήσεις είχαν γίνει πριν από τέσσερα χρόνια, αλλά δεν προχώρησαν καθώς το ΠΝ ήθελε μεγάλα σκάφη, με αποτέλεσμα τώρα έχει εμπλακεί σε ατέρμονες συζητήσεις για συμβόλαια δισεκατομμυρίων ευρώ για τις φρεγάτες Belh@rra, αφού πρώτα οι Γάλλοι για ανεξήγητους λόγους, «αυτορπιλίστηκαν» στην υπόθεση των FREMM.

Η Μόσχα θέλει να συμμετάσχει στο εξοπλιστικό πακέτο που προτίθεται να ανακοινώσει η ελληνική κυβέρνηση και το έχει ήδη κοινοποιήσει αυτό: 

«Όλα τα ρωσικά όπλα είναι διαθέσιμα εάν το θελήσετε».

Αυτό είναι το μήνυμα που έδωσαν Ρώσοι αξιωματούχοι της ROSTEC στον γενικό Διευθυντή της ΓΔΑΕΕ Αντιπτέραρχο (Ι) Θεόδωρο Λάγιο (ε.α.), ο οποίος βρέθηκε στο Διεθνές Στρατιωτικό-Τεχνικό Φόρουμ «ARMYA 2020», στη Μόσχα, κατόπιν πρόσκλησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, του γενικού Διευθυντή της ΓΔΑΕΕ πραγματοποιήθηκε σειρά επαφών με Ρώσους αξιωματούχους και  ξεναγήθηκε σε περίπτερα εταιριών της Αμυντικής βιομηχανίας, οι οποίες συμμετείχαν στην διεθνή στρατιωτική έκθεση της Μόσχας.

Μάλιστα, ο Έλληνας αντιπτέραρχος έτυχε θερμής υποδοχής και έγινε δεκτός από τον αναπληρωτή υπ. Άμυνας της Ρωσίας, Αλεξάντερ Φομίν.

Κατά τη διάρκεια των επαφών που είχε ο Αντιπτέραρχος (Ι) Θεόδωρος Λάγιος με Ρώσους αξιωματούχους της ROSTEC του ανακοινώθηκε «η Ρωσία είναι διατεθειμένη να προσφέρει οποιοδήποτε όπλο στην Ελλάδα και χωρίς κανένα περιορισμό».

Οι Ρώσοι για το ελληνικό Ναυτικό θα προτείνουν μία ναυπήγηση 1800 τόνων που θα ναυπηγηθεί στην Ελλάδα με τεχνογνωσία από τα ναυπηγεία «Zelenodolsk».

Εκτός από το εκτόπισμα το μήκος θα αυξηθεί από τα 62 στα 85 μέτρα και η ταχύτητα στους 28 κόμβους.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό τους, μπορούν να φέρουν, μεταξύ άλλων, τους γνωστούς πλέον μετά τη χρήση τους στο μέτωπο της Συρίας πυραύλους Kalibr τύπου cruise, αντιαεροπορικό σύστημα AK-630-2 Duet, εκτοξευτές Gibka για αντιαεροπορικούς πυραύλους τύπου Igla, αλλά και δυτικά όπλα από την στιγμή που κριθεί επιβεβλημένη η δυτικοποίηση τους.

Προτείνεται συγκεκριμένα η εγκατάσταση συστήματος μάχης της Thales με εξοπλισμό κατά σκαφών επιφανείας MM-40 Exocet Block III.

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ότι το κόστος δεν θα ξεπεράσει για έξι πλοία το 1,2 δισ. ευρώ, σε βάθος δεκαετίας, με δάνειο από ρωσικές τράπεζες, όταν για μία Belh@rra απαιτούνται 1,5 δισ. ευρώ!

Αλλες, φυσικά οι δυνατότητες των Belh@rra σε αποστολές στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά το κρίσιμο οπλικό σύστημα, οι πύραυλοι cruise είναι το ίδιο!

Μην πούμε ότι οι Kalibr, είναι ακόμα πιο φονικοί και με ακόμα μεγαλύτερη ακτίνα δράσης από τους SCALP Naval της MBDA, έστω στην εξαγωγική έκδοσή τους!

Το ρωσικό Ναυτικό αξιοποιεί επιχειρησιακά πέντε πλοία του τύπου, τα τρία εκ των οποίων ενταγμένα στον στόλο της Κασπίας Θάλασσας και τα άλλα δύο στον στόλο της Μαύρης Θάλασσας αι ναυπηγεί άλλα έξι.

Η πρόταση για το ΠΝ θα συνοδεύεται από σοβαρή επενδυτική πρόταση για απόκτηση ή πλειοψηφική συμμετοχή είτε στα ναυπηγεία Ελευσίνας, είτε στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά των ναυπηγείων «Zelenodolsk».




πηγη 

Η Τουρκία ενημερώνει διεθνώς ότι η περιοχή Ρόδου-Καστελόριζου είναι τουρκική επικράτεια και η Ελλαδα κανει διαβηματα...ΚΑΤΑΝΤΙΑ ! ! !

Επαιτη καταντησαν την Ελλαδα οι πωλητικοι του Καθεστωτος των Μητσοτακηδων...

Τρεχει και παρακαλα τους υποτιθεμενους συμμαχους να μαλωσουν την Τουρκια....

Διαβαστε...



Με μια εξόχως παράνομη και προκλητική άσκηση, η Τουρκία δηλώνει στην πράξη ότι δεν σκοπεύει να απομακρυνθεί από την περιοχή Ρόδου/ Καστελόριζου την οποία αποκαλεί τουρκική επικράτεια, με την Αθήνα απλώς να κοιτά.

Αναλυτικότερα:

H Τουρκία εξέδωσε τη NOTAM Α 4301/20 για άσκηση με πραγματικά πυρά μεταξύ Ρόδου -Καστελόριζου με ύψος μέχρι τα 51000 πόδια από 16-22 Σεπτεμβρίου.

Η Τουρκία  με τη ΝΟΤΑΜ αυτή  ενημέρωσε τη διεθνή κοινότητα ότι η περιοχή μεταξύ Ρόδου/Καστελόριζου, η οποία εκτείνεται 36νμ νοτίως  από τις τουρκικές ακτές εντός του FIR Αθηνών και διεθνούς θάλασσας αποτελεί τουρκική επικράτεια και κυριαρχία.

Με την ενέργεια αυτή  η Τουρκία μετατρέπει τη διεθνή θάλασσα μεταξύ Ρόδου – Μεγίστης σε τουρκική επικράτεια με αποτέλεσμα να μπαίνει σφήνα μεταξύ των δυο ελληνικών νησιών και να  εξαφανίζει την ΑΟΖ τους.

Αυτή ακριβώς η ενέργεια, που έχει ξεκινήσει πριν από ένα χρόνο, αποτέλεσε  τη βάση δημιουργίας της τουρκο/λιβυκής ΑΟΖ χωρίς ουσιαστική και αποτελεσματική ελληνική αντίδραση για την προάσπιση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Και τι κανουν για ολα αυτα οι Μητσοτακηδες;

Ταξιδακια και υποβαλλουν διαβηματα....

Κ Α Τ Α Ν Τ Ι Α ! ! !




πηγη 

Τα Μερομηνια λενε "Βαρυς Χειμωνας ερχεται" αλλα η επίσημη μετεωρολογία τα αμφισβητει...

Ο φετινός χειμώνας αναμένεται ιδιαίτερα βαρύς, χωρίς να αποκλείεται να έχουμε και χιονισμένα Χριστούγεννα ακόμα και σε πεδινές περιοχές.



Τι είναι τα Μερομήνια

Από 1-6 Αυγούστου ξεκινά η παρατήρηση του καιρού, που θα δώσει την πρόβλεψη για ολόκληρο το χρόνο. Πρόκειται για πρακτική παρατήρησης των καιρικών φαινομένων, που είχαν ως «όπλο» οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι των προηγούμενων δεκαετιών.

Τα Μερομήνια είναι πανάρχαια μέθοδος πρόβλεψης του καιρού για όλο τον ερχόμενο χρόνο. Παρατηρούμε τον καιρό του Αυγούστου για 12 ημέρες, εκ των οποίων κάθε μια αντιπροσωπεύει τον καιρό των επόμενων μηνών.

Δηλαδή, η πρώτη ημέρα θα μας πει για τον καιρό του Αυγούστου, η δεύτερη για του Σεπτεμβρίου, η τρίτη για του Οκτωβρίου κ.ο.κ.

Αμφισβητούνται από την επίσημη μετεωρολογία, η οποία υποστηρίζει ότι μακροχρόνιες προβλέψεις δεν είναι δυνατόν να γίνουν, όμως έχει πολλούς υποστηρικτές ανάμεσα στους γεωργούς, τους κτηνοτρόφους και τους ανθρώπους που ζουν και εργάζονται στην ύπαιθρο.

Οι γνώμες για το πότε ξεκινάμε να παρατηρούμε τις ημέρες διίστανται, καθώς κάποιοι ξεκινούν να παρατηρούν τα ημερομήνια από την 1η Αυγούστου έως και την 12η Αυγούστου, ενώ άλλοι ξεκινούν με το παλιό ημερολόγιο, ήτοι από τις 14 Αυγούστου έως και τις 25 Αυγούστου.

Οι παρατηρητές προσέχουν τις καιρικές συνθήκες ολόκληρου του εικοσιτετράωρου.

Συνοπτικά, όταν υπάρχει/ουν:

Αέρας, ο καιρός του αντίστοιχου μήνα θα είναι άστατος.

Άσπρα σταθερά σύννεφα, ο καιρός του αντίστοιχου μήνα θα έχει βροχές.

Άσπρα σύννεφα που τρέχουν ο καιρός του αντίστοιχου μήνα θα είναι χιονιάς.

Σκούρα σύννεφα ο καιρός του αντίστοιχου μήνα θα είναι κρύος.

Καθαρός ουρανός, ο καιρός του αντίστοιχου μήνα θα είναι καλός.




πηγη 

Καλες οι προετοιμασιες για το σφραγισμα του Εβρου, αλλα αν δεν επαναπατριζονται αμεσως οι εισβολεις, δεν θα σταματησουν να εισβαλουν....

Αυτη ειναι η μονη λυση....

Αμεσος επαναπατρισμος, αφου κανεις δεν δικαιουται ασυλο, ετσι ωστε να γινει αντιληπτο στος μελλοντικους εισβολεις, πως εστω και αν περασουν ειναι δωρο αδωρο γιατι...

ΘΑ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΘΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ...

ΕΤΣΙ ΜΟΝΟ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΝΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ !



Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ λοιπον, ετοιμάζεται για ένα νέο «κύμα» τουρκικής προκλητικότητας με… όχημα το μεταναστευτικό στην περιοχή του Έβρου και των νησιών....

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, τις τελευταίες δύο εβδομάδες παρατηρείται αύξηση περίπου 20% στις ροές, με τους δουλεμπόρους να επιχειρούν την εισχώρηση μεταναστών από διάφορα σημεία του ποταμού και στη συνέχεια μεταφορά τους μέσω μεγάλων οδικών δικτύων προς την Θεσσαλονίκη.

Πολλοί ζητούν άσυλο ως αντιφρονούντες του Ερντογάν. Σχεδόν καθημερινά, αστυνομικό προσωπικό, συνοριοφύλακες και στρατιώτες προβαίνουν σε αποτροπές που κινούνται αριθμητικά από 200 έως 400 άτομα.

Τα νέα στοιχεία αφορούν την εξοπλιστική οχύρωση του Έβρου με τα εξής:

Τρία μεγάλα… μεγάφωνα προειδοποιητικών μηνυμάτων σε διάφορες γλώσσες και ανυπόφορων ήχων υψηλής συχνότητας

Τέσσερα DRONES εναέρια παρακολούθηση

15 θερμικές κάμερες για τον εντοπισμό μεταναστευτικών ροών τις νυχτερινές ώρες

10 θωρακισμένα τζιπ περιπολιών

5 φουσκωτές βάρκες

Υπάρχει η σκέψη για τετράτροχες γουρούνες και μοτοσυκλέτες για περιπολίες

Παράλληλα, θα ακολουθήσει και αριθμητική ενίσχυση

1.000 αστυνομικοί (μόνιμη δύναμη 400, 200 εθελοντές με δικά τους έξοδα, επιπλέον 400 μετά τα γεγονότα του Μαρτίου

150 σχέδιο ΑΣΠΙΔΑ

150 δύναμη FRONTEX

400 συνοριοφύλακες 265 Ορεστιάδα- 135 Αλεξανδρούπολη

Ιδιαίτερα έμφαση θα δοθεί σε τουλάχιστον τρία σημεία στις Φέρες στο κτήμα Τσιρόζη όπου έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την κατασκευή του φράχτη, στον Άρδα ποταμό, και στο Τυχερό Έβρου. 





πηγη 


Α Π Α Γ Ο Ρ Ε Υ Ε Τ Α Ι . . . (Η ομαδα μας στο facebook)

Α Π Α Γ Ο Ρ Ε Υ Ε Τ Α Ι . . . (Η ομαδα μας στο facebook)
Το Ιστολογιο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ... δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε σημαίνει ότι συμφωνεί με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το ιστολόγιό μας, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους.

Αρχειοθήκη ιστολογίου