Θελει την Καρεκλα ο Κουλης....
Την θελει ομως, μονο για το τομαρι του...
Γι αυτο και θελει, οταν παρει την Καρεκλα, ναχει τελειωσει το ζητημα του ονοματος της Μακεδονιας και να μην επωμισθει αυτος, αυτο το βαρος.....
Ειναι λοιπον συνενοχος κι αυτος στο ξεπουλημα !
Eάν όντως η ΝΔ ήθελε να μην φτάσει προς κύρωση στην Βουλή η Συμφωνία των Πρεσπών είχε τρόπους για να το κάνει.
To απλούστερο που θα μπορούσε να κάνει είναι να δώσει εντολή στους βουλευτές της να παραιτηθούν και το ίδιο να ζητήσει και από τους επιλαχόντες. Έτσι αναγκαστικά η χώρα θα οδηγούνταν σε εκλογές.
Μην ισχυριστεί κάποιος ότι θα κατηγορούνταν για πολιτική εκτροπή, διότι εδώ έχουμε σοβαρότατο εθνικό ζήτημα που θα έχει συνέπειες στην μετέπειτα πορεία του Ελληνισμού.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό θέμα, ύψιστης σημασίας. Επίσης δεν βρισκόμαστε μεσούσης της κοινοβουλευτικής περιόδου αλλά 4 έως 8 μήνες μακριά από τις εκλογές. Εάν παραιτηθεί η Κ.Ο. της ΝΔ πρέπει να γίνουν εκλογές σε όλες τις περιφέρεις της χώρας τόσο απλά.
Σύμφωνα με το Σύνταγμα (άρθρο 53) οι βουλευτές εκλέγονται για 4 χρόνια. Εκτάκτως προκηρύσσουνται βουλευτικές εκλογές (πρόωρες εκλογές) όταν:
α) δεν μπορεί να σχηματιστεί κυβέρνηση που να έχει την απόλυτη πλειοψηφία των εδρών,
β) αν ζητήσει εκλογές η Κυβέρνηση για σπουδαίο λόγο
γ) αν δεν μπορεί να εκλεγεί Πρόεδρος Δημοκρατίας (αρθρο 32 Συντάγματος).
Συνταγματικά λοιπόν δεν προβλέπεται προκήρυξη βουλευτικών εκλογών μετά από παραίτηση βουλευτών. Το Σύνταγμα ορίζει ότι ο αριθμός των μελών της Βουλής δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 200 και μεγαλύτερος από 300 (άρθρο 51).
Αν παραιτηθεί βουλευτής ή βουλευτές σε μια εκλογική περιφέρεια καλείται ο αναπληρωτής του, αν δεν υπάρχει (ή παραιτηθεί και αυτός) διενεργούνται επαναληπτικές εκλογές (άρθρο 104 ΠΔ 26/2012 – εκλογικός νόμος).
Δεν αναφέρεται σε καμία διάταξή, ούτε στον κανονισμό της βουλής όριο παραίτησης βουλευτών για την προκήρυξη γενικών εκλογών.
Είναι προφανές βέβαια ότι αν παραιτηθούν βουλευτές και αναπληρωτές τους από όλες τις εκλογικές περιφέρειες διενεργούνται αναπληρωματικές εκλογές σ’ όλες τις περιφέρειες.
Ας δούμε αναλυτικά τι συμβαίνει στην περίπτωση της ΝΔ.
Επαναληπτικές εκλογές σε όλες τις εκλογικές περιφέρειες της χώρας θα σημάνει μια ενδεχόμενη ομαδική παραίτηση των βουλευτών της ΝΔ, εφόσον αυτή συνοδευθεί και από μια ταυτόχρονη παραίτηση όλων των υποψηφίων της στα ψηφοδέλτια.
Σε περίπτωση που παραιτηθούν όλοι οι βουλευτές της ΝΔ, ο νόμος προβλέπει ότι σε πρώτη φάση σε κάθε εκλογική περιφέρεια γίνεται αναπλήρωση της έδρας από τους υπόλοιπους υποψηφίους και εφόσον αυτή δεν υπάρξει, διαξάγονται αναπληρωματικές εκλογές.
Σε εκλογικές περιφέρειες όπου υπάρχει ένας βουλευτής, η αναπληρωματική εκλογή είναι πλειοψηφική, εκλέγεται δηλαδή όποιος συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους.
Στη Β' Αθηνών, όπου οι βουλευτές της ΝΔ είναι πολλοί, εφαρμόζεται μια οιωνεί αναλογική κατανομή μεταξύ των τριών πρώτων συνδυασμών.
Όσον αφορά τους βουλευτές Επικρατείας, καθότι δεν προβλέπεται πουθενά από τον νόμο εκλογή σε επίπεδο επικράτειας, εφόσον παραιτηθεί ένας βουλευτής Επικρατείας η Βουλή μένει με 299 βουλευτές.
Σε ό,τι αφορά τον χρόνο διεξαγωγής των αναπληρωματικών εκλογών, ο νόμος δεν προβλέπει κάποια προθεσμία, όπως επίσης δεν προβλέπει πουθενά ότι πρέπει να γίνει ταυτόχρονη διεξαγωγή των επαναληπτικών εκλογών. Συνεπώς, η αναπληρωματική εκλογή όπου πρόκειται να διεξαχθεί μπορεί να ορισθεί σε διαφορετική ημερομηνία ενδεχομένως απ' ό,τι σε μια άλλη περιφέρεια.
Να σημειωθεί ότι οι περιφέρειες είναι 56 συνολικά
Εάν παραιτηθούν οι βουλευτές της ΝΔ και υπάρξουν αναπληρωματικές εκλογές, τα πιθανά σενάρια θα μπορούσαν να είναι δύο:
Έτσι αν γίνουν επαναληπτικές εκλογές είτε κατέβουν τα υπόλοιπα κόμματα στις συγκεκριμένες αναπληρωματικές εκλογές, μοιράζοντας μεταξύ τους τις έδρες κατ' αντιδικία ή εκ των προτέρων και ένα κόμμα να κατέβει μόνο του με την υποστήριξη άλλων
Είτε να μην κατεβούν τα υπόλοιπα κόμματα και να αφήσουν τη ΝΔ να κατέβει μόνη της στις αναπληρωματικές εκλογές στις 56 περιφέρειες
Μια αντίστοιχη περίπτωση με αυτή του δεύτερου σεναρίου ήταν αυτή της έδρας Τσοβόλα στη Β' Αθηνών, την οποία το 1992 ο τότε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ έχασε στο Ειδικό Δικαστήριο και η ΝΔ είχε δηλώσει ότι αυτή η έδρα ανήκει στο ΠΑΣΟΚ και δεν πρόκειται εκείνη να μετάσχει στις εκλογές.
Συν τοις άλλοις υπάρχει ακόμα ένα ζήτημα σε ότι αφορά την επικύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών με μόλις 151 βουλευτές.
Συγκεκριμένα το άρθρο 28 παρ.2 του Συντάγματος που αναφέρει: «για ψήφιση νόμου που κυρώνει συνθήκες ή συμφωνίες με άλλα κράτη ή όργανα διεθνών οργανισμών απαιτείται πλειοψηφία τριών πέμπτων του όλου αριθμού των βουλευτών»
Δηλαδή μιλάμε για 180 βουλευτές και δεν είναι τυχαίο ότι στα άλλα κράτη ακριβώς αυτό γίνεται. Στα Σκόπια οι συνταγματικές αλλαγές πέρασαν με πλειοψηφία 2/3, δηλαδή με 80 βουλευτές! Εδώ γιατί γίνεται αυτό με απόλυτη πλειοψηφία. Θα μπορεί μάλιστα να περάσει και με σχετική πλειοψηφία εάν υπάρξουν απέχοντες βουλευτές!
Εδώ βέβαια τίθεται το ερώτημα γιατί δεν έχουν αντιδράσει επ' αυτού τα κόμματα της αντιπολίτευσης και επιτρέπουν την ερμηνεία του Συντάγματος κατά το δοκούν. Σε αυτό βοηθάει βεβαίως και η έλλειψη Συνταγματικού Δικαστηρίου οπότε ο κάθε κυβερνώντας ερμηνεύει όπως τον συμφέρει. Και πάλι όμως γιατί δεν αντιδρούν τα άλλα κόμματα;
πηγη
Την θελει ομως, μονο για το τομαρι του...
Γι αυτο και θελει, οταν παρει την Καρεκλα, ναχει τελειωσει το ζητημα του ονοματος της Μακεδονιας και να μην επωμισθει αυτος, αυτο το βαρος.....
Ειναι λοιπον συνενοχος κι αυτος στο ξεπουλημα !
Eάν όντως η ΝΔ ήθελε να μην φτάσει προς κύρωση στην Βουλή η Συμφωνία των Πρεσπών είχε τρόπους για να το κάνει.
To απλούστερο που θα μπορούσε να κάνει είναι να δώσει εντολή στους βουλευτές της να παραιτηθούν και το ίδιο να ζητήσει και από τους επιλαχόντες. Έτσι αναγκαστικά η χώρα θα οδηγούνταν σε εκλογές.
Μην ισχυριστεί κάποιος ότι θα κατηγορούνταν για πολιτική εκτροπή, διότι εδώ έχουμε σοβαρότατο εθνικό ζήτημα που θα έχει συνέπειες στην μετέπειτα πορεία του Ελληνισμού.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό θέμα, ύψιστης σημασίας. Επίσης δεν βρισκόμαστε μεσούσης της κοινοβουλευτικής περιόδου αλλά 4 έως 8 μήνες μακριά από τις εκλογές. Εάν παραιτηθεί η Κ.Ο. της ΝΔ πρέπει να γίνουν εκλογές σε όλες τις περιφέρεις της χώρας τόσο απλά.
Σύμφωνα με το Σύνταγμα (άρθρο 53) οι βουλευτές εκλέγονται για 4 χρόνια. Εκτάκτως προκηρύσσουνται βουλευτικές εκλογές (πρόωρες εκλογές) όταν:
α) δεν μπορεί να σχηματιστεί κυβέρνηση που να έχει την απόλυτη πλειοψηφία των εδρών,
β) αν ζητήσει εκλογές η Κυβέρνηση για σπουδαίο λόγο
γ) αν δεν μπορεί να εκλεγεί Πρόεδρος Δημοκρατίας (αρθρο 32 Συντάγματος).
Συνταγματικά λοιπόν δεν προβλέπεται προκήρυξη βουλευτικών εκλογών μετά από παραίτηση βουλευτών. Το Σύνταγμα ορίζει ότι ο αριθμός των μελών της Βουλής δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 200 και μεγαλύτερος από 300 (άρθρο 51).
Αν παραιτηθεί βουλευτής ή βουλευτές σε μια εκλογική περιφέρεια καλείται ο αναπληρωτής του, αν δεν υπάρχει (ή παραιτηθεί και αυτός) διενεργούνται επαναληπτικές εκλογές (άρθρο 104 ΠΔ 26/2012 – εκλογικός νόμος).
Δεν αναφέρεται σε καμία διάταξή, ούτε στον κανονισμό της βουλής όριο παραίτησης βουλευτών για την προκήρυξη γενικών εκλογών.
Είναι προφανές βέβαια ότι αν παραιτηθούν βουλευτές και αναπληρωτές τους από όλες τις εκλογικές περιφέρειες διενεργούνται αναπληρωματικές εκλογές σ’ όλες τις περιφέρειες.
Ας δούμε αναλυτικά τι συμβαίνει στην περίπτωση της ΝΔ.
Επαναληπτικές εκλογές σε όλες τις εκλογικές περιφέρειες της χώρας θα σημάνει μια ενδεχόμενη ομαδική παραίτηση των βουλευτών της ΝΔ, εφόσον αυτή συνοδευθεί και από μια ταυτόχρονη παραίτηση όλων των υποψηφίων της στα ψηφοδέλτια.
Σε περίπτωση που παραιτηθούν όλοι οι βουλευτές της ΝΔ, ο νόμος προβλέπει ότι σε πρώτη φάση σε κάθε εκλογική περιφέρεια γίνεται αναπλήρωση της έδρας από τους υπόλοιπους υποψηφίους και εφόσον αυτή δεν υπάρξει, διαξάγονται αναπληρωματικές εκλογές.
Σε εκλογικές περιφέρειες όπου υπάρχει ένας βουλευτής, η αναπληρωματική εκλογή είναι πλειοψηφική, εκλέγεται δηλαδή όποιος συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους.
Στη Β' Αθηνών, όπου οι βουλευτές της ΝΔ είναι πολλοί, εφαρμόζεται μια οιωνεί αναλογική κατανομή μεταξύ των τριών πρώτων συνδυασμών.
Όσον αφορά τους βουλευτές Επικρατείας, καθότι δεν προβλέπεται πουθενά από τον νόμο εκλογή σε επίπεδο επικράτειας, εφόσον παραιτηθεί ένας βουλευτής Επικρατείας η Βουλή μένει με 299 βουλευτές.
Σε ό,τι αφορά τον χρόνο διεξαγωγής των αναπληρωματικών εκλογών, ο νόμος δεν προβλέπει κάποια προθεσμία, όπως επίσης δεν προβλέπει πουθενά ότι πρέπει να γίνει ταυτόχρονη διεξαγωγή των επαναληπτικών εκλογών. Συνεπώς, η αναπληρωματική εκλογή όπου πρόκειται να διεξαχθεί μπορεί να ορισθεί σε διαφορετική ημερομηνία ενδεχομένως απ' ό,τι σε μια άλλη περιφέρεια.
Να σημειωθεί ότι οι περιφέρειες είναι 56 συνολικά
Εάν παραιτηθούν οι βουλευτές της ΝΔ και υπάρξουν αναπληρωματικές εκλογές, τα πιθανά σενάρια θα μπορούσαν να είναι δύο:
Έτσι αν γίνουν επαναληπτικές εκλογές είτε κατέβουν τα υπόλοιπα κόμματα στις συγκεκριμένες αναπληρωματικές εκλογές, μοιράζοντας μεταξύ τους τις έδρες κατ' αντιδικία ή εκ των προτέρων και ένα κόμμα να κατέβει μόνο του με την υποστήριξη άλλων
Είτε να μην κατεβούν τα υπόλοιπα κόμματα και να αφήσουν τη ΝΔ να κατέβει μόνη της στις αναπληρωματικές εκλογές στις 56 περιφέρειες
Μια αντίστοιχη περίπτωση με αυτή του δεύτερου σεναρίου ήταν αυτή της έδρας Τσοβόλα στη Β' Αθηνών, την οποία το 1992 ο τότε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ έχασε στο Ειδικό Δικαστήριο και η ΝΔ είχε δηλώσει ότι αυτή η έδρα ανήκει στο ΠΑΣΟΚ και δεν πρόκειται εκείνη να μετάσχει στις εκλογές.
Συν τοις άλλοις υπάρχει ακόμα ένα ζήτημα σε ότι αφορά την επικύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών με μόλις 151 βουλευτές.
Συγκεκριμένα το άρθρο 28 παρ.2 του Συντάγματος που αναφέρει: «για ψήφιση νόμου που κυρώνει συνθήκες ή συμφωνίες με άλλα κράτη ή όργανα διεθνών οργανισμών απαιτείται πλειοψηφία τριών πέμπτων του όλου αριθμού των βουλευτών»
Δηλαδή μιλάμε για 180 βουλευτές και δεν είναι τυχαίο ότι στα άλλα κράτη ακριβώς αυτό γίνεται. Στα Σκόπια οι συνταγματικές αλλαγές πέρασαν με πλειοψηφία 2/3, δηλαδή με 80 βουλευτές! Εδώ γιατί γίνεται αυτό με απόλυτη πλειοψηφία. Θα μπορεί μάλιστα να περάσει και με σχετική πλειοψηφία εάν υπάρξουν απέχοντες βουλευτές!
Εδώ βέβαια τίθεται το ερώτημα γιατί δεν έχουν αντιδράσει επ' αυτού τα κόμματα της αντιπολίτευσης και επιτρέπουν την ερμηνεία του Συντάγματος κατά το δοκούν. Σε αυτό βοηθάει βεβαίως και η έλλειψη Συνταγματικού Δικαστηρίου οπότε ο κάθε κυβερνώντας ερμηνεύει όπως τον συμφέρει. Και πάλι όμως γιατί δεν αντιδρούν τα άλλα κόμματα;
πηγη