Η πλεον ακαταλληλη επιτροπη που θα μπορουσε να προταθει...
Πολλἀ μπορεῖ κανείς νά καταλογίσει στήν διαβόητη “ΕΠΙΤΡΟΠΗ 2021” πού συστήθηκε γιά τά 200 χρόνια ἀπό τήν Ἑλληνική Ἐπανάσταση.
Ποιά προεδρεύει, ποιοί μετέχουν, πῶς ἐπιλέχθηκαν, τί δράσεις στοχεύει, τί συκοφαντίες (κατά τῶν ἡρώων μας) διακινεῖ κτλ, ἔχουν γραφτεῖ ἐπαρκῶς, δίχως βεβαίως ἀκόμα ὁρατό ἀποτέλεσμα.
Θελω ὅμως νά θίξω ἕνα συγκεκριμένο θέμα πού τήν ἀφορᾶ: τήν κεντρική παρουσία τριῶν ἀγγλόφωνων ἱστορικῶν: Mark Mazower, Beaton Roderick καί Richard Clogg.
Για τή σύγκριση σημειώνω ὅτι στά ὑπόλοιπα μέλη τῆς Ἐπιτροπῆς, μόλις 5 εἶναι ἱστορικοί (καί μέ τί ἐκτόπισμα, σέ σχέση μέ τούς προαναφερθέντες…) σέ σύνολο 39 Ἑλλήνων!
Δέν εἶναι θέμα φυσικά κάποιας ξενοφοβίας οὔτε καί ἔχω ψευδαισθήσεις γιά τό ποιόν τῶν ἀπόψεων κάποιων ἑλληνόφωνων (τύπου Καλύβα, λ.χ.), ὅμως καί τώρα, στήν ἐθνική γιορτή μας πρέπει νά φορέσουμε τό καπέλο τοῦ King’ s College καί τοῦ Columbia;
Εἶναι ἀνάγκη νά μᾶς ὑπενθυμίζουν διαρκῶς τήν ἀποικιακή ἐξάρτηση τοῦ νεοελληνικοῦ κράτους ἀπό τόν Ἀγγλοαμερικανικό παράγοντα;
Εἶναι ἄλλο πρᾶγμα νά δεχόμαστε τή γνώση πού ἔρχεται ἀπό (φιλέλληνες καί μή) ἐπιστήμονες τῆς Δύσης κι ἄλλο νά μήν ἀποχωριζόμαστε τήν παρουσία τους οὔτε στήν πιό σημαντική μας ἐπέτειο.
Βεβαίως πολλά ὀφείλουμε στή συγκινητική προσφορά πολλῶν ξένων ἱστορικῶν, φιλολόγων, ἀρχαιολόγων κτλ ἀλλά πολλά δεινά ἐπίσης ξεκινοῦν ἀπό τά συμφέροντα καί τήν ὀπτική ἄλλων.
Τούτη τή συγκυρία δικαιούμαστε νά τή γιορτάσουμε μεταξύ μας, ἔστω καί συγκρουόμενοι καί ἡ καταθλιπτική τριπλή παρουσία πού ἀνέφερα εἶναι ἕνας ἀκόμα λόγος γιά τήν διάλυση τῆς ἑλληνοφοβικῆς “Ἐπιτροπῆς”.
πηγη
Πολλἀ μπορεῖ κανείς νά καταλογίσει στήν διαβόητη “ΕΠΙΤΡΟΠΗ 2021” πού συστήθηκε γιά τά 200 χρόνια ἀπό τήν Ἑλληνική Ἐπανάσταση.
Ποιά προεδρεύει, ποιοί μετέχουν, πῶς ἐπιλέχθηκαν, τί δράσεις στοχεύει, τί συκοφαντίες (κατά τῶν ἡρώων μας) διακινεῖ κτλ, ἔχουν γραφτεῖ ἐπαρκῶς, δίχως βεβαίως ἀκόμα ὁρατό ἀποτέλεσμα.
Θελω ὅμως νά θίξω ἕνα συγκεκριμένο θέμα πού τήν ἀφορᾶ: τήν κεντρική παρουσία τριῶν ἀγγλόφωνων ἱστορικῶν: Mark Mazower, Beaton Roderick καί Richard Clogg.
Για τή σύγκριση σημειώνω ὅτι στά ὑπόλοιπα μέλη τῆς Ἐπιτροπῆς, μόλις 5 εἶναι ἱστορικοί (καί μέ τί ἐκτόπισμα, σέ σχέση μέ τούς προαναφερθέντες…) σέ σύνολο 39 Ἑλλήνων!
Δέν εἶναι θέμα φυσικά κάποιας ξενοφοβίας οὔτε καί ἔχω ψευδαισθήσεις γιά τό ποιόν τῶν ἀπόψεων κάποιων ἑλληνόφωνων (τύπου Καλύβα, λ.χ.), ὅμως καί τώρα, στήν ἐθνική γιορτή μας πρέπει νά φορέσουμε τό καπέλο τοῦ King’ s College καί τοῦ Columbia;
Εἶναι ἀνάγκη νά μᾶς ὑπενθυμίζουν διαρκῶς τήν ἀποικιακή ἐξάρτηση τοῦ νεοελληνικοῦ κράτους ἀπό τόν Ἀγγλοαμερικανικό παράγοντα;
Εἶναι ἄλλο πρᾶγμα νά δεχόμαστε τή γνώση πού ἔρχεται ἀπό (φιλέλληνες καί μή) ἐπιστήμονες τῆς Δύσης κι ἄλλο νά μήν ἀποχωριζόμαστε τήν παρουσία τους οὔτε στήν πιό σημαντική μας ἐπέτειο.
Βεβαίως πολλά ὀφείλουμε στή συγκινητική προσφορά πολλῶν ξένων ἱστορικῶν, φιλολόγων, ἀρχαιολόγων κτλ ἀλλά πολλά δεινά ἐπίσης ξεκινοῦν ἀπό τά συμφέροντα καί τήν ὀπτική ἄλλων.
Τούτη τή συγκυρία δικαιούμαστε νά τή γιορτάσουμε μεταξύ μας, ἔστω καί συγκρουόμενοι καί ἡ καταθλιπτική τριπλή παρουσία πού ἀνέφερα εἶναι ἕνας ἀκόμα λόγος γιά τήν διάλυση τῆς ἑλληνοφοβικῆς “Ἐπιτροπῆς”.
πηγη