Τρία υπουργεία ένωσαν τις δυνάμεις τους ώστε να δημιουργήσουν το «Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης», το οποίο έχει στόχο να επιταχύνει τη μετάβαση των μεταφορών και μετακινήσεων στην χώρα, προς αποκλειστικά ηλεκτρική κατεύθυνση.
Τα τρία υπουργεία που ενώθηκαν...κάτω από τον σκοπό αυτό είναι τα «Περιβάλλοντος και Ενέργειας», «Υποδομών και Μεταφορών» και «Ανάπτυξης και Επενδύσεων», υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών.
Το πλάνο που δημιούργησαν έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από την Παρασκευή 19 Μαΐου μέχρι και την Παρασκευή 16 Ιουνίου, ώστε οι πολίτες αλλά και ενδιαφερόμενοι φορείς και οργανισμοί να καταθέσουν τις προτάσεις τους σχετικά με την τελική μορφή του.
Εκτός από τα κίνητρα για τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, η πρόταση που έχει τεθεί προς διαβούλευση κάνει αναφορά και σε αντικίνητρα για τη χρήση θερμικών οχημάτων, δηλαδή εκείνων που χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα όπως βενζίνη και diesel.
Ανάμεσα στα προτεινόμενα αντικίνητρα είναι η δημιουργία ζωνών χαμηλών ρύπων με διόδια για συμβατικά οχήματα, οι οποίες θα βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ή στα νησιά.
Συγκεκριμένα, το επίσημο κρατικό έγγραφο θέτει την πρόταση για τα διόδια σε υψηλή προτεραιότητα και αναφέρει:
«Η καθιέρωση των ζωνών χαμηλών ρύπων ως μέρος της σταδιακής μετάβασης των δήμων σε μηδενικές εκπομπές ρύπων θα αυξήσει το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για τα συμβατικά οχήματα και θα διευκολύνει την υιοθέτηση των Η/Ο (Ηλεκτρικών Οχημάτων). Οι ζώνες θα πρέπει να εισαχθούν αρχικά σε κεντρικές αστικές περιοχές στις μητροπόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ή σε νησιά και μπορούν σταδιακά να επεκταθούν σε μικρότερους δήμους».
Με απλά λόγια, τα συναρμόδια υπουργεία προτείνουν επίσημα πλέον την τοποθέτηση διοδίων με αντίτιμο στα αστικά κέντρα, ακόμη και στα νησιά, για οχήματα εσωτερικής καύσης, ακολουθώντας το παράδειγμα ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων. Το ακριβές πλάνο, οι λεπτομέρειες και ο χρόνος υλοποίησης θα ανακοινωθούν εν ευθέτω χρόνω.