Κάθεται η γειτόνισσα γύρω στα εξήντα, με δυο κοπελίτσες γύρω στα είκοσι πέντε και το απολαμβάνουν με κουβεντούλα και χαβαλέ.
Νάμαι και γω, για να λύσω ένα πρόβλημα με τα νερά και τα ρεύματα.
Πρώτα στον Θεό και μετά στον γείτονα λέει ο λαός και δεν μπορώ να το αρνηθώ, εξάλλου όλοι έχουμε την ανάγκη να βγούμε χωρίς χαρτιά και SMS, έξω από το σπίτι που μας φυλακίσανε, στα διπλανά τετράγωνα της γειτονιάς.
Απλό το πρόβλημα, δεν μου πήρε ούτε δύο λεπτά, όμως ήταν βουνό για την νοικοκυρά.
Ο πατέρας μου έλεγε «οι περισσότερες γυναίκες είναι ικανές από μόνες τους ,να σταματήσουν ακόμη και έναν πυρηνικό αντιδραστήρα».
Όλα χαλάνε ή σταματάνε στα χέρια τους.
Περίεργα πράγματα για αυτές που έχουν θηλυκό μυαλό που δουλεύει με χίλια σε άλλες δύσκολες περιπτώσεις.
Δέχομαι τον καφέ της αμοιβής μου και μπαίνω στην παρέα μετά τα χαμόγελα ακούγονται τα παράπονα.
Πήραμε οκτακόσια ευρώ στο προηγούμενο κλείσιμο του μαγαζιού και δώσαμε οκτώ χιλιάδες σε υποχρεώσεις.
Τώρα θα πάρουμε τα κλειδιά και τα λιλία μας «τα μέζεα», «τα αχαμνά», στα ποντιακά και θα κλείσουμε οριστικά λέει η νοικοκυρά,
πόσο ακόμη θα αντέξουμε.
Τι θα κάνουμε εμείς λένε τα κορίτσια που δουλεύαν εκεί και σπουδάζουν παράλληλα.
Θα κάνετε υπακοή όπως κάνει ο Τζερώνυμο και πλειοψηφία των παπάδων που έκλεισαν τις εκκλησίες, λέω εγώ και η κουβέντα αλλάζει.
Τι μας λες λέει η μία κοπέλα, εγώ δεν πηγαίνω ποτέ στην εκκλησία και δεν με νοιάζει για αυτούς δεν πιστεύω καν.
Εγώ πηγαίνω που και που απαντά η άλλη.
Με μάσκα; ρωτάω εγώ.
Ναι μου λέει.
Κοινωνάς; της λέω, ναι δυο τρείς φορές τον χρόνο, συνεχίζει.
Από το ίδιο κουτάλι «λαβίδα» κοινωνούσες;
Ναι, αλλά τώρα δεν ξέρω τι θα κάνω, μάλλον δεν ξαναπάω ή θα έχω ατομικό κουταλάκι.
Α της λέω, η φίλη σου είναι πιο σωστή και τίμια με τα πιστεύω της που δεν τα δέχεται καθόλου αυτά.
Γιατί; ρωτάει.
Γιατί δεν κάνει κάτι που δεν πιστεύει.
Αν αμφιβάλεις, τρως και πίνεις ψωμί και κρασί σκέτο, αν πιστεύεις ότι είναι σώμα και αίμα Χριστού, γίνεται να πιάσει μικρόβια ο Χριστός;
Αν ο ναός είναι ιερός και γεμίζει με το Άγιο Πνεύμα με την λειτουργία και τις προσευχές, αγιάζεται όλος ο χώρος, τα αντικείμενακαι όλοι οι παρευρισκόμενοι πιστοί που προσεύχονται με ελπίδα για να γίνουν καλά στο σώμα και στην ψυχή ή να τους διατηρεί την υγεία τους και να μην αρρωστήσουν.
Πάνε με ελπίδα, αν και δεν μπορούν να τα καταλάβουν αυτά, τα δέχονται με εμπιστοσύνη και φτάνουν στην πίστη σιγά σιγά.
Τι είναι αυτά, μου λέει η πρώτη, ιστορίες για αγρίους, μου λες τι κάνουμε πρακτικά τώρα που ψαχνόμαστε;
Εγώ της λέω σαν παλιός αριστερός, πάντοτε ψήφιζα απλά ένα κόμμα αλλά ποτέ δεν αντικατέστησε η συμπάθεια μου στην ιδεολογία του, την αναζήτηση της πίστης μου στο Θεό που βαπτίστηκα, δεν τον απέρριψα κράτησα πισινή για το συμφέρον μου.
Ότι σωστό μου άρεσε το κρατούσα, ποτέ, πουθενά, κανένας και τίποτε δεν κατέχει την αυθεντία και την αλήθεια πέραν του Χριστού που γεννήθηκε σαν βρέφος και πέθανε στον σταυρό.
Ναι και αναστήθηκε κιόλας μου λέει η κοπέλα κοροϊδευτικά.
Άσχετα το πόσο το καταλαβαίνω το δέχομαι και το πιστεύω γιατί με συμφέρει όπως είπα, γιατί μου δίνει ελπίδα και προοπτική ζωής.
Από συμφέρον σου πιστεύεις μου λέει, ωραίος είσαι και ξεγελάς τον εαυτό σου.
Γιατί εσύ γιατί πιστεύεις ό,τι πιστεύεις αν δεν υπάρχει προοπτική να βελτιώσεις κάτι προς το δικό σου και το γενικό συμφέρον της πλειοψηφίας.
Μη μιλάμε για πιστεύω στην πολιτική και του πολιτικούς ιδίως σήμερα, πόσο μάλλον στα κόμματα .
Όπα και αναρχικός τώρα; με ρωτάει.
Απολύτως αναρχικός είμαι δηλώνοντας ορθόδοξος, παραδέχομαι μόνο μία αρχή επουράνια, όλοι οι άλλοι και οι εξουσίες τους, είναι υποκείμενοι της και παροδικοί συμπεριλαμβανομένης της ιεραρχίας.
Παραδέχομαι ότι στην ηλικία σας έφαγα και εγώ πολλά παραμύθια, αλλά πάντοτε και παντού είχα μια επιφύλαξη, ήμουν και είμαι λίγο πολύ η αντίρρηση, το πνεύμα αντιλογίας, μέχρι να πεισθώ με επιχειρήματα.
Ποτέ δεν υπάκουσα τυφλά, ακόμα και στον στρατό όσο με έπαιρνε.
Πήγες και φαντάρος και μιλάς για αναρχία, πως γίνεται;
Το κράτος και όλα τα κράτη είναι κατασκευές ανθρώπων συμφωνούμε;
Στην μυθολογία μας το Κράτος είχε αδελφή την Βία και η Βία γέννησε την Επιβολή, όλα αυτά πριν την Δημοκρατία ως ιδανικό .
Αν δεν σας τα δίδαξαν σημαίνει ότι δεν συνέφερε στο σύστημα να τα γνωρίζετε.
Και πως θα γίνει χωρίς κράτος, μου λένε ταυτόχρονα, ποιος θα αστυνομεύει;
Ο καθένας τον εαυτό του με την συνείδησή του είναι το ζητούμενο.
Μιλάς για ουτοπία μου λένε, δεν γίνονται αυτά;
Υπάρχει μια ευχή στην εκκλησία που λέει «όπως υπό του κράτους Σου πάντοτε φυλατώμενοι (Κύριε), σοι δόξαν αναπέμπομεν»
Ξέρετε τι σημαίνει, παραδεχόμαστε μόνον Αυτόν δεχόμαστε και έχουμε Κύριο, κανέναν άλλο και υπακούμε στους νόμους του κράτους Του, αν τους εφαρμόζουμε κιόλας δεν χρειαζόμαστε τα κράτη.
Μέχρι να υπακούσουμε για να το καταφέρουμε Όλοι στην Γη, είμαστε υπήκοοι των κοσμικών κρατών που επιβάλουν τους νόμους με την βία που είπαμε πριν και είμαστε υποχρεωμένοι να φυλάμε και τα σύνορα με στρατό για να μην μας την πέσουν άλλοι που δεν τα παραδέχονται ή δεν τα καταλαβαίνουν ή δεν θέλουν να τα καταλάβουν αυτά.
Τι να κάνουμε δεν μπορούμε να τα επιβάλουμε σε κανένα, αντιβαίνει στον Βασιλιά του κράτους που είπε, όποιος θέλει να έρθει πίσω μου και να με ακολουθήσει, με ελευθερία και αγάπη, δεν επέβαλε τίποτε.
Αυτό λέγεται δόγμα και ιδεολογία και πίστη και πολιτισμός που αξίζει υπεράσπισης δεν είναι θρησκεία με αλάθητο όπως του Πάπα.
Όλα τα άλλα είναι αποτελέσματα επιβολής, όπως η θρησκεία των εισαγόμενων για πολιτισμική ποικιλία και πλούτο των εκμεταλλευτών και του κεφαλαίου, ντόπιου και διεθνούς, που επιβάλει να την ακολουθήσεις με απειλή θανάτου .
Έτσι έμαθα να σκέφτομαι από πολύ μικρός που δουλεύω στην βιοπάλη, ψάχνομαι για την αλήθεια και την ελευθερία και αποφεύγω να αφήνομαι να με εκμεταλλεύονται ή να εξαρτώμαι στο μέτρο του εφικτού.
Όλοι πάντοτε και τώρα κοίταζαν να βολευτούν με τους ανάλογους συμβιβασμούς ,κομματικούς και μέσων, αριστεροί και δεξιοί.
Όσο μπόρεσα έκανα σωστά την δουλειά μου με κέφι έστω και αν ήταν λούκι, λουφάροντας όταν έπρεπε να αναπαυθώ.
Ποντάρω μόνο στα χέρια μου και σε κανέναν άλλο ,ο πολύς λαός δεν μπορεί ή δεν θέλει να καταλάβει με τίποτε το συμφέρον του και την δύναμη του γιατί προτιμάει το μαντρί για ασφάλεια και γίνεται πρόβατο και ακολουθεί .
Πρόβατο αγαθό και άκακο σε θέλει ο Χριστός στο ποίμνιο Του, όμως λογικό άξιο του καλού ποιμένα, όχι των μισθωτών που τους έχουν στο χέρι τώρα με τους μισθούς και τους εκβιάζουν αν δεν υπακούσουν να τους αφήσουν άφραγκους.
Δεν σε πληρώνει κανένας αν δεν κάνεις την δουλεία του,
Εντάχθηκαν και αυτοί στο δημόσιο κρατικό κορβανά και μιλάνε ακόμη για Θεό ,πίστη και ελευθερία,στον λαό που ακόμη τρώει το χάπι από τους Καραμαλήδες, τους Μητσοτάκηδες, τους Παπανδρέου,τους Βαρβιτσιώτες και όλους αυτούς που
μαζεύουν γύρω τους πρόθυμους ρουφιάνους μασόνους και απογόνους δωσίλογων της κατοχής και οι δεσποτάδες τους ευλογούν.
Αν εσύ πιστεύεις στον Μαρξ και τον Λένιν ,δικαίωμά σου και αυτούς να παρακαλάς σε ώρα ανάγκης τώρα ή στο μέλλον.
Μη μου τα γυρίσεις τώρα.
Που είναι αυτοί που στο όνομα τους, έκαναν κόμματα ριζοσπαστικά και επαναστατικά και μεταλλάχθηκαν τώρα σε αστικά και συμμετέχουν στις εκλογές ενάντια στα πιστεύω τους.
Που είναι να φύγουν να παραιτηθούν και να καταρρεύσει η βουλή για να μην περάσουν τα μνημόνια και τα αντεργατικά νομοσχέδια και οι μειώσεις μισθών και συντάξεων.
Μην τρελαθούμε, όλοι παρόντες δίπλα δίπλα με την Χρυσή Αυγή, στο κόλπο και αυτή, άσχετα τώρα αν τους βγάλανε γκάγκστερ λες και δεν το ξέρανε από την αρχή;
Ακόμη μασάτε από όλους αυτούς και να τώρα που μας κλείσανε μέσα.
Εσύ μου λέει θυμωμένα και οι όμοιοί σου, μασάτε από τους παπάδες και τους δεσποτάδες .
Σήμερα εγώ σαν ο αμαρτωλότερος όλων, που ακόμα προσπαθώ να πιστέψω, πρώτα με αυτούς τα έχω πάρει ανάποδα, όπως είπα γιατί με αδίκησαν μαθαίνοντας μου μισή αλήθεια και κοίταξαν το συμφέρον τους..
Πίστευα πάντα ότι και αυτοί στο κόλπο είναι της απαντώ, δεν έχουν τον Χριστό τους και φάνηκε ξεκάθαρα με την στάση τους.
Αλλά όχι όλοι, υπάρχουν λίγοι ακόμη που τολμούν και μιλούν και ομολογούν Χριστό.
Αυτούς κυνηγάνε και τους φιμώνουν με απειλές και πρόστιμα.
Μα μου λέει τι ισχύ έχουν αυτά στην πράξη, αφού το παραδέχεσαι.
Τι παραπάνω να δεις για να καταλάβεις, εσύ και οι μεγαλύτεροι, τα ψέματα.
Δεν σημαίνει ότι αν αυτοί γνωρίζουν την αλήθεια την εφαρμόζουν κιόλας, απαντώ. Δεν με αφορά τι κάνουν ο καθένας για το άτομό του, με αφορά η αδικία τους απέναντί μου και ότι μου στερούν, αυτό διεκδικώ το δίκαιο και την ελευθερία της επιλογής μου. Όπως εσείς οι κοινωνικοί αγωνιστές διατείνεστε για το δίκιο του λαού και του εργάτη, ισότητα και ισονομία.
Δηλαδή τι σου στερούν οι παπάδες μου λες;
Το δικαίωμα μου να συμμετάσχω στην λειτουργία με τρελαίνει αυτό, όπως θα τρελαινόσουν και συ και εγώ για το δικαίωμα απεργίας σαν όπλο για να ζητάς το δίκιο σου και την αμοιβή σου.
Στην απεργία ζητάς συγκεκριμένα πράγματα, εσύ τι ζητάς;
Ζητάω να πάρω το δίκιο που μου στερήσαν, να κοινωνώ και να πάρω αντίδωρο, αυτά θεωρώ πληρωμή μου, αυτά με πληρώνουν δηλαδή με γεμίζουν, δεν είναι αμοιβές υλικές ούτε χρήμα.
Σοβαρά τώρα μου λέει, έχεις αποδείξεις για αυτά;
Αν και δεν υπάρχουν σήμερα αυτόπτες μάρτυρες, υπάρχουν μαρτυρίες, άγιοι και θαύματα.
Θα μας τρελάνεις μου λένε πιστεύεις στα θαύματα.
Ναι της λέω και βγάζω από το πορτοφόλι μου το μύρο του Αη Δημήτρη που πήρα πρόσφατα.
Πάνε και πάρε και μη μου πείς ότι το ρίχνουν οι παπάδες επάνω σε κόκκαλα 1700 ετών, γιατί θα βρωμούσε όσο και να τα έπλεναν, ότι ποσότητα και να έριχναν, χώρια που αναβλύζει συνέχεια χωρίς αντλίες. Αν τολμάς, ζήτα από τον παπά να σου ανοίξει την λάρνακα για να πιστέψεις.
Πιστεύεις στον Μάρξ που δεν είδες και ψάχνεις να δείς από που βγαίνει το μύρο που βλέπεις και μυρίζεις. θέλεις να μας τρελάνεις;
Παλιά της λέω πολύ πριν γεννηθείς, έστησαν τόσο όμορφα το παιχνίδι για να διχάσουν τον κόσμο και να φάει το παραμύθι, δεξιά και αριστερά και στέλναν στην εξορία τους πατριώτες και τους ιδεολόγους και οι δωσίλογοι και οι ταγματασφαλίτες έμειναν στο απυρόβλητο.
Μετά την Χούντα απέσυραν τον δράκο από την σκηνή και τα βρήκαν αναμεταξύ τους εις βάρος του λαού. Ανάμεσά τους και οι Δεσποτάδες ως φορείς της εξουσίας συμφωνημένοι και αυτοί.
Τώρα που τα πράγματα ζορίζουν, θα ξεσκεπαστούν όλοι τους και θα δεις τι έχει να γίνει. Θα την πληρώσουν αυτοί όλοι, αλλά θα την πληρώσουμε και εμείς όλοι, για την ανοησία μας και την ανοχή μας στην αδικία.
Συμβιβάστηκαν δεν τόλμησαν οι ιεράρχες όλοι να διακηρύξουν την πίστη τους και δέχθηκαν να έχει λόγο το κράτος μέσα στην εκκλησία και επέβαλαν μάσκες, αποστάσεις και κενές λειτουργίες.
Εδώ ακόμα και οι παλιοί αριστεροί τους ξεπέρασαν, προτιμούσαν την εξορία παρά να κάνουν δήλωση συμμόρφωσης.
Μετά καπελώθηκαν και αυτοί και αυτοαναιρήθηκαν.
Κάθισαν και τους στρίμωξαν και έχασαν το παιχνίδι.
Άμα σου πάρει ο άλλος την μπάλα στο παιχνίδι δεν σου την δίνει πίσω, πρέπει να τον μαρκάρεις εσύ.
Δεν κατάλαβα μου λένε και οι δύο που κολλάνε αυτά, με την συζήτηση που κάνουμε.
Για να κλείσουμε απαντώ, σε κάθε περίπτωση αξιών, ιδεολογίας και πίστης ισχύει ένα ναι ή ένα όχι.
Αφού είστε γυναίκες καταλαβαίνετε καλύτερα τι θέλω να πω.
Είσαι ή δεν είσαι έγκυος, δεν γίνεται να είσαι ολίγον έγκυος .
Ναι ή όχι εσύ γνωρίζεις το γιατί, όπως το γνωρίζουν όλοι όσοι έχουν συνείδηση.
Απλώς ή την έχασαν ή την παράκαμψαν ή αφήσανε να τους την βιάσουν.
Τέλος της συζήτησης, έγινε πάταγος .
Καλά που δεν έπεσε το μπαλκόνι.