Συνεχίζετε το πάρτι...
Με απευθείας ανάθεση και κόστος 30.000 ευρώ το λογότυπο του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης...
Ένα καλλιγραφικό γράμμα «μ», δήθεν εμπνευσμένο από βυζαντινά χειρόγραφα, που βρίσκεται μέσα σε έναν κύκλο, και που περισσότερο μοιάζει με λογότυπο “τυροπιτάδικου της γειτονιάς” θα συμβολίζει τις σήραγγες του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο παραδίδεται στους πολίτες σε 17 ημέρες και ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί ούτε τα βασικά μέτρα ασφάλειας.
Το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης αποκαλύφθηκε \στη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του αρμόδιου υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου, του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα και του διευθύνοντος συμβούλου της THEMA, Κάρλο Μπιάνκο, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου.
Όπως επισημάνθηκε στη διάρκεια της εκδήλωσης, ο λογότυπος του μετρό αντανακλά το ιστορικό βάθος της πόλης, την καινοτομία και τον δυναμισμό του έργου, και το τελικό αποτέλεσμα της οπτικής ταυτότητας ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής.
Η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε είναι η «Commissioner» και επιλέχθηκε λόγω της σύγχρονης και ευανάγνωστης μορφής της και όπως τονίστηκε στην εκδήλωση, ο λιτός Sans Serif σχεδιασμός με τις καθαρές απλές γραμμές, την κάνει ιδανική για χρήση σε περιβάλλοντα όπου η σαφήνεια και η λειτουργικότητα είναι πρωταρχικής σημασίας, όπως σταθμοί, σήμανση, και πληροφοριακά συστήματα
Αυτό είναι το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης κόστος 30 χιλιάδες ευρώ με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία Marketink and media services με έδρα την Αθήνα.
Στο μεταξύ είχε ανακοινωθεί διαγωνισμός για το λογότυπο αλλα ματαιώθηκε απότομα – στο διαγωνισμό είχε παρέμβει ο Τομέας Βranding και Design της ΕΔΕΕ, καταθέτοντας τις επισημάνσεις του.
Σε επιστολή προς την Ελληνικό Μετρό Α.Ε., που υπογράφει o Γιώργος Καραγιάννης της 2yolk, μέλος Δ.Σ. της ΕΔΕΕ και εκπρόσωπος του τομέα, είχε πει, μεταξύ άλλων, πως η γενική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος «εξισώνει τους επαγγελματίες και τις εταιρείες του χώρου με μη συναφείς ειδικότητες, οι οποίες προφανώς και δεν μπορούν να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις αντίστοιχων εργασιών» και ότι ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα εφαρμογών, διάρκειας και επικοινωνιακής αποτελεσματικότητας και συνεπώς και κόστους.
Ο διαγωνισμός που ματαιώθηκε ζητούσε ένα απεικονιστικό σήμα που θα συνάδει ως προς τα χαρακτηριστικά του με το αντίστοιχο σήμα του Μετρό της Περιφέρειας Αττικής. «Το λογότυπο πρέπει να είναι εύληπτο, να έχει διακριτό και πρωτότυπο χαρακτήρα και να προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού» αναφερόταν χαρακτηριστικά
Προγραμματιζόταν να απονεμηθούν τρία χρηματικά βραβεία στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις. Το πρώτο βραβείο ήταν ύψους οχτώ χιλιάδων ευρώ (8.000), το δεύτερο τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (4.000) και το τρίτο δύο χιλιάδων ευρώ (2.000). «Στα εν λόγω ποσά δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ 24%, τον οποίο θα καταβάλει η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. στην περίπτωση που ο δικαιούχος είναι επαγγελματίας, φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εντάσσεται σε καθεστώς ΦΠΑ», αναφερόταν στην προκήρυξη.