ΣΤΟΥΣ 36 ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ, ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Η ΑΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΚΟΡΥΦΩΝΕΤΑΙ....
ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ;ΦΩΝΑΖΕ ΜΙΑ ΜΗΤΕΡΑ....
ΚΟΛΑΦΟΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΩΝ ...
ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ....
ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΧΡΩΣΤΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΜΠΟΥΛΗ....
ΘΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ΑΧΡΗΣΤΟΙ !
Δυστυχώς οι νεκροί είναι 36
Στα τραγικά λάθη και τις παραλείψεις που προκάλεσαν την τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη αναφέρθηκε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας λέγοντας χαρακτηριστικά πως τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια.
«Έχει συμβεί το αδιανόητο. Τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το επιβατικό και το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και απ’ ότι φαίνεται υπήρχε μετωπική σύγκρουση, με τα τραγικά αποτελέσματα που βλέπουμε», είπε αρχικά μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Γενηδούνιας.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις ευθύνες που θα πρέπει να αναζητηθούν για την ενημέρωση των μηχανοδηγών. Συγκεκριμένα όσον αφορά το ζήτημα του κεντρικού ηλεκτρονικού ελέγχου ο κ. Γενηδούνιας υπογράμμισε ότι δεν λειτουργεί τίποτα και όλα γίνονται χειροκίνητα.
«Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα γίνονται χειροκίνητα, με ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual σε όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως και στο σημείο αυτό», είπε ακόμα τονίζοντας ότι ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργούν.
«Αν αυτά λειτουργούσαν, οι οδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους», πρόσθεσε.
«Δεν λειτουργούν εδώ και καιρό, έχουμε κάνει αιτήματα, δεν λειτουργεί» συμπλήρωσε, υπογραμμίζοντας ότι ο μηχανοδηγός λαμβάνει εντολές από τον ένα σταθμάρχη στον άλλον για να προχωρήσει.
«Δηλαδή στην Αθήνα λέει «θα πάτε μέχρι το Μενίδι. Στο Μενίδι θα πάτε μέχρι τα Κιούρκα». Αυτό γίνεται περίπου σε 15 σημεία στη διαδρομή από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη γιατί δεν λειτουργεί κανένα σύστημα, τηλεδοιήκησης, φωτοσήμανσης. Δεν λειτουργεί τίποτα», συμπλήρωσε.
«Τα συστήματα υπήρχαν, πλέον δεν λειτουργούν και οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν από τους αρμόδιους, εμείς συνεχώς διαμαρτυρόμαστε» πρόσθεσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ.
«Οι μηχανοδηγοί παίρνουν εντολές και όπου μας πηγαίνουν, πηγαίνουμε κι αυτή τη στιγμή βρέθηκαν δύο τρένα στην ίδια γραμμή, το ένα κατέβαινε, το άλλο ανέβαινε», συμπλήρωσε.
Διπλή γραμμή στο δίκτυο
Όπως υπογράμμισε ο κ. Γενηδούνιας η γραμμή στο δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, συνεπώς δεν θα έπρεπε να βρεθούν τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή και στην ίδια κατεύθυνση και δεν θα έπρεπε να συναντηθούν πουθενά κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
«Η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν εκεί διακλαδώσεις που κατευθύνουν τα τρένα. Είναι αδιανόητο. Δεν λειτουργούν τα συστήματα και οι ενδείξεις. Όλα λειτουργούν χειροκίνητα και εμπειρικά», κατέληξε.
Το χρονικό της τραγωδίας
Η τραγωδία συνέβη λίγο μετά τις 23:00 όταν εμπορικό τρένο με προορισμό από Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα συγκρούστηκε μετωπικά με την αμαξοστοιχία IC 62 της Hellenic Train που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με τουλάχιστον 350 επιβάτες.
Τα αίτια του δυστυχήματος είναι προς το παρόν άγνωστα ωστόσο εικάζεται πως οφείλεται σε λανθασμένη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών στον κόμβο της Λάρισας, καθώς τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ μετά τον σταθμό της Λάρισας, η επιβατική αμαξοστοιχία αντί να παραμείνει στην άνοδο μπήκε στην κάθοδο με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το ίδιο τρένο με αποτέλεσμα τη σφοδρή σύγκρουση.
Από τη σφοδρή σύγκρουση έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 32 άνθρωποι, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες.
Σοκάρουν οι περιγραφές των επιβατών που βρισκόταν στο επιβατικό τρένο που συγκρούστηκε με εμπορικό κοντά στα Τέμπη, κι έφτασαν πριν από λίγη ώρα με τα λεωφορεία στον ΟΣΕ. «Ήταν 10 δευτερόλεπτα εφιαλτικά. Είχε πιάσει φωτιά δίπλα μας. Στριφογύρισε το βαγόνι. Στο ένα λεπτό ακούστηκε ένα μπαμ».
Τα όσα βίωσε κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα -μέχρι στιγμής- να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 16 άνθρωποι και δεκάδες ακόμη να τραυματιστούν, περιέγραψε επιβάτης, εμφανώς τραυματισμένος, χτυπημένος στο κεφάλι και στα χέρια.
«Βρήκαμε μια τρύπα και καταφέραμε να βγούμε»
«Ήταν πολύ δύσκολο να επιβιώσει κανείς. Εγώ βρισκόμουν στο βαγόνι Β2, μάλλον η σύγκρουση ήταν μετωπική. Σε μια στιγμή ακούγαμε “καθυστέρηση 20’ με μισή ώρα” και μετά μας λέει ο οδηγός “καθυστέρηση μια ώρα” και τότε ανέφερε πως υπάρχει σύγχυση στις γραμμές. Ακούσαμε να λένε άτομα “μα που είναι αυτός ο προϊστάμενος; Στο επόμενο λεπτό μπαμ. Είχε πιάσει φωτιά δίπλα μας. Βρήκαμε μια τρύπα και καταφέραμε να βγούμε όλοι, αλλά δεν ξέρουμε τι συνέβη στα πρώτα βαγόνια. Ήταν 10 δευτερόλεπτα εφιαλτικά».