Σελίδες

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023

ΜΑΥΡlΣΤΕ ΤOΝ: ΤΟ “ΠΟΛlΤlΚΟ ΚΑΤΑΚΑΘl” ΥΠΟΣXΕΤΑΙ ΕΚΛΟΓΟΘHΡlΚΗ ΑΥΞHΣΗ....

ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΑΙ ΤΟ “ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΤΑΚΑΘΙ” ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ ΕΚΛΟΓΟΘΗΡΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΩΤΑΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΠΑΞΕΙ ΤΙΣ ΨΗΦΟΥΣ ΜΑΣ. ΜΑΥΡΙΣΤΕ ΤΟΝ!



Ποδαρικό με νέες ανατιμήσεις στα ράφια του σούπερ μάρκετ θα κάνει το 2023, με αυξήσεις έως και άνω των 10% σε βασικούς κωδικούς προϊόντων. Market pass και καλάθι του νοικοκυριού φιλοδοξούν να βάλουν φρένο στο ράλι των ανατιμήσεων, κάτι που φαίνεται δύσκολο να επιτευχθεί, μιας και οι προβλέψεις για το νέο έτος κάνουν λόγο για αυξήσεις των τιμών σε τουλάχιστον 500 προϊόντα.

Οι τελευταίοι τιμοκατάλογοι που έφθασαν από τους προμηθευτές στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, μαρτυρούν ότι το 2023 οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να παλεύουν με το τέρας της ακρίβειας.

  Ανατιμήσεις που θα φτάσουν ακόμα και διψήφιο ποσοστό αναμένεται να υπάρξουν στα παρακάτω προϊόντα:

Ελαιόλαδο

Τυροκομικά

Ζυμαρικά

Απορρυπαντικά

Βρεφικές πάνες

Αναψυκτικά

Φρυγανιές

Μπισκότα

Ζήτημα βιωσιμότητας θέτουν οι αλυσίδες – Αυξημένος ο τζίρος τους

Οι επιχειρηματίες του κλάδου δηλώνουν πως ναι μεν κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να συγκρατήσουν τις τιμές, ωστόσο αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο διότι τα κόστη τους αυξάνονται σημαντικά.

Υπενθυμίζεται ότι οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας όταν συναντήθηκαν με τον υπουργό Ανάπτυξης, Αδωνι Γεωργιάδη, είχαν ξεκαθαρίσει ότι δεν μπορούν να δεσμευθούν για συγκράτηση των τιμών, διότι οι πρώτες ύλες αυξάνονται σημαντικά και αν δεν ακολουθήσουν τους κανόνες της αγοράς είναι πιθανόν αυτό να σημάνει υπονόμευση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεών τους.

Η αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ δεν φαίνεται ότι αρκεί για να αποφευχθούν οι νέες ανατιμήσεις στα προϊόντα, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων.

Υπενθυμίζεται ότι στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου του 2022 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε 5%. Η αύξηση αυτή αποδίδεται στις ανατιμήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.

Συγκεκριμένα στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 5%, που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης.

Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (11,3%), στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%) και στα γαλακτοκομικά (10,2%).


πηγη