Όταν μια Ελληνίδα ή ένας Έλληνας τραβάνε την προσοχή του κοινού και των ΜΜΕ του εξωτερικού, συνήθως είναι για καλό λόγο, είτε είναι αθλητές, είτε καλλιτέχνες ή πολιτικοί (πολύ σπανιότερα). Δυστυχώς, η επικοινωνιακή στρατηγική και οι συνεχείς γκάφες του Κουλη τον έχουν κάνει viral για όλους τους λάθος λόγους.
Χαρακτηριστικά, μόνο τις τελευταίες 5 ημέρες, δύο ιστορικά Μέσα του εξωτερικού και η μεγαλύτερη σατιρική ιστοσελίδα του κόσμου, ασχολούνται με τον Έλληνα απερχομενο πρωθυπουργό.
Την αρχή έκανε, στις 25 Μαρτίου, το παλαιότερο βρετανικό -συντηρητικό- περιοδικό “The Spectator” με ένα εξώφυλλο που ασκεί -με ένα σατιρικό σκίτσο- κριτική στην ευρωπαϊκή γραφειοκρατία όσον αφορά στους εμβολιασμούς.
Σε αυτό το σκίτσο, το περιοδικό τρολάρει τον Έλληνα απερχομενο πρωθυπουργό, απεικονίζοντάς τον να μην ασχολείται με τον χαμό που γίνεται γύρω του, αλλά να είναι ξαπλωμένος, γυμνόστηθος και με βλέμμα πόζας για σέλφι, όπως ακριβώς εμβολιάστηκε πρόσφατα.
Βρετανός υπουργός Υγείας σε μέλη του κοινοβουλίου: Μη βγάζετε σέλφι σαν τον Κουλη
Μία μέρα αργότερα η επίσης ιστορική βρετανική εφημερίδα “The Telegraph”, έχει θέμα με τίτλο «Άνδρες μην βγάζετε το πουκάμισό σας για την εμβολιαστική σέλφι ή τουλάχιστον ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές για να παραμείνετε αξιοπρεπείς»
Το ρεπορτάζ της Telegraph, με κεντρική φωτογραφία τον -γυμνόστηθο και πάλι- Κυριάκο Μητσοτάκη, αναφέρει πως ο υπουργός Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου, Matt Hancock, έκανε σύσταση στα μέλη του βρετανικού Κοινοβουλίου, να διατηρούν την αξιοπρέπειά τους και την ώρα του εμβολιασμού να βγάζουν σέλφι φορώντας ένα κοντομάνικο μπλουζάκι και όχι με ξεκούμπωτα πουκάμισα και γυμνόστηθοι -με το ρερπορτάζ να γράφει στη συνέχεια- «όπως κάποιοι πολιτικοί – με ποιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τον έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη»
Ο Μητσοτάκης και ο Mr. Bean γίνονται viral στην μεγαλύτερη σατιρική ιστοσελίδα του κόσμου
Το 9gag.com είναι ίσως το πιο δημοφιλές σατιρικό site στον κόσμο, στο οποίο οι χρήστες μέλη, “ανεβάζουν” χιουμοριστικές εικόνες, memes, GIFS και μικρά βίντεο, ενώ οι υπόλοιποι χρήστες επιλέγουν αν τους αρέσει η όχι. Αν το υλικό συγκεντρώσει αρκετά likes, τότε πηγαίνει στην hot page του site, με το πιο δημοφιλές υλικό.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατάφερε ακριβώς αυτό. Να γίνει τρεντ στο hot page του 9gag, καθώς ένας χρήστης ανέβασε ένα βίντεο με την κοινή συνέντευξη Τύπου κατά την επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στην Αθήνα το 2019. Ήταν τότε που οι επικοινωνιολόγοι του Μαξίμου στον Κυριάκο Μητσοτάκη το mirroring. Δηλαδή το “καθρέφτισμα”, την αντιγραφή των κινήσεων του συνομιλητή του.
Βέβαια ο Έλληνας πρωθυπουργός το πήρε λίγο πιο κυριολεκτικά απ’ όσο θα έπρεπε.
Το αποτέλεσμα είναι ξεκαρδιστικό και η σύγκριση με τον Mr. Bean, αναπόφευκτη.
Το βίντεο έχει πάρει 26,857 likes και πάνω από 740 σχόλια χρηστών απ’ όλο τον κόσμο.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε επιτέλους το γύρο του κόσμου, αλλά όχι με τον τρόπο που είχαν φανταστεί οι επικοινωνιολόγοι του.