Να ακούμε τους «ειδικούς» μας λένε νύχτα μέρα, έλα μου ντε όμως που αυτοί έχουν κάθε τόσο μίτινγκ με τον Μητσοτάκη και μολύνονται με… “κουλήτιδα”;Τι είναι η “κουλήτιδα;” Όλα τα κουλά του Κούλη.
Βγαίνει προχθές ο Ηλίας Μόσιαλος – ο σύμβουλος που επέλεξε ο ίδιος ο Κούλης ντε- και λέει: Άνοιγμα των σχολείων: ναι, αλλά με ποιες προϋποθέσεις.
Ποιες είναι αυτές; Αρκούν οι μάσκες; Για τον συστηματικό έλεγχο της αντιμετώπισης της πανδημίας απαιτούνται και η εφαρμογή της συχνής υγιεινής των χεριών, η τήρηση των αποστάσεων και ο εξαερισμός με φρέσκο αέρα για να αποτραπεί η μείωση της αερογενούς μετάδοσης.
Αυτό σημαίνει μικρότερος αριθμός παιδιών ανά τάξη με βάση τις προδιαγραφές και τις συστάσεις άλλων αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών. Πως μπορεί όμως να γίνει αυτό αν δεν υπάρχουν επαρκείς χώροι;
Ίσως μπορεί όπου είναι αυτό δυνατόν να γίνει με χρήση άλλων υπαρχόντων χωρών: μετά από διάθεση χώρων σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους δήμους, τους αθλητικούς, κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα κάθε περιοχής: ας χρησιμοποιηθούν βιβλιοθήκες, χώροι ξενοδοχείων, πολιτιστικά κέντρα, αίθουσες συνεδριάσεων, δημοτικών συμβουλίων, αθλητικά κέντρα και γυμναστήρια, αίθουσες συλλόγων κοινωνικών φορέων.
Και σήμερα λέει ο καθηγητής επιδημιολογίας, Γκίκας Μαγιορκίνης κατά τη διάρκεια της τακτικής ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας ως απάντηση σε ερώτηση για το άνοιγμα των σχολείων και την στρατηγική που έχει χαράξει η κυβέρνηση: Αν αυξηθούν οι τάξεις, μπορεί να αυξηθούν οι εστίες μόλυνσης από την αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών. Ο ίδιος σημείωσε πως «δεν έχουμε μεγάλο κέρδος αυξάνοντας τις τάξεις και μειώνοντας τους μαθητές» ούτε σε επιδημιολογικό επίπεδο ούτε σε επίπεδο εκπαιδευτικό.
Τι θέλει να πει άθελα του εδώ ο ποιητής; Πολύ απλά, είναι πλέον κοινό μυστικό ότι τα παιδιά δεν κινδυνεύουν από αυτόν τον “νέο ιό”, σε αυτό τουλάχιστον συμφωνούν όλοι, αλλά κινδυνεύουν οι μεγάλοι, στην προκειμένη περίπτωση οι εκπαιδευτικοί.
Οπότε ας αφήσουμε τα τμήματα ασφυκτικά γεμάτα ως έχουν με τον πολύ γερασμένο στόλο των εκπαιδευτικών και μερικούς αναπληρωτές ομήρους, ας τους κάνουμε πειραματόζωα να δούμε πόσο κι αν θα αντέξουν, παρά να κάνουμε κόπο κι έξοδα βρίσκοντας νέες αίθουσες διδασκαλίας και πρόσθετους εκπαιδευτικούς.
Κι αν αποτύχει το όλο σύστημα, το κόλπο το ξέρουμε. Θα ρίξουμε τις ευθύνες στις σχολικές κοινότητες ότι δεν τήρησαν σωστά τα μέτρα που η πεφωτισμένη από τον οξαποδώ κυβέρνηση συνεχίζει να παίρνει.
Φυσικά, Ιταλία, Δανία και πολλές άλλες χώρες, έκοψαν τον λαιμό τους και δημιούργησαν πολλούς νέους χώρους διδασκαλίας. Αλλά εδώ το απαγορεύει ο Κούλης.